AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.236

Problem att uppgradera MK3 från innan split screen

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Skulle hjälpa en komis att uppgradera sin E39 -01 med orignal OS SW 3-1/20 till den senaste versionen men får det inte att fungera riktigt...

När jag stoppar i skivan (V29) så kommer det direkt upp en ruta på skärmen som säger typ "Warning! Software CD inserterd. Software will be loaded" men sen händer inte så mycket mer trots att vi säkert väntade 20-25 minuter.

Jag har uppdaterat både MK3 och MK4 i mina egda fd bilar men det har aldrig tagit längre än max 10 min oftast kortare. På min 530 så uppgraderade jag från innan split screen till en version efter men jag kommer inte ihåg hur lång till det tog. På nyare versioner brukar det ju också vara en statusstapel som visar hur långt installationen ha kommit men det är ju osäkert om det fanns i så gamla versioner av MK3.

Skivan jag använder har jag tidigare använt i min 530 men då gällde det bara en uppgradering från 1/63 till 1/64. 1/64 är en 1/63 med moddade splash screen.

Är det någon som gjort en uppgradering från 1/20 till 1/63 eller bör man göra den i ett par steg, dvs först gå till 1/40 med en V18 och sedan gå vidare?

Det är alltså inte något Key-cd problem för en sådan har jag och vi kommer inte så långt i processen att denna efterfrågas.

___
//Ulf
Al
50
AlpinaV8
Alpina B10 V8 # 356
Hei

Har opplevd dette selv med noen MK3. Har du prøvd å brenne en CD på laveste hastighet (1-4x)?

Og i noen tilfeller har det vært selve laseren som har vært utslitt. Byttet laser og deretter oppgradert uten problemer...

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag är osäker på vilken hastighet CD'n var bränd på då det var ett par år sedan jag gjorde det. Skivan fungerade bra i min fd 530 -01 och nu skulle jag hjälpa en kompis med hans 530. Jag vet att läsarna kan vara känsliga så det kan ju vara det som är anledningen.

Ska testa att först uppgradera till 1/40 och om det fungerar försöka uppgradera vidare. Kan ju också testa att bränna en ny skiva av 1/64.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.