|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa detta till min e90 och köra antingen förhand eller med dubbel oscillerande maskin? Någon med erfarenhet om att köra denna kombination? Tips? | |
|
Anus. Se tråd längre ner om mer poleringstips! |
|
| Vilken tråd? | |
|
NiKeMan syftar på sitt inlägg som heter Grundguide till xxxxxx som du finner några trådar längre ner. BMW original produkter brukar vara SONAX och de är väl helt OK för att vara konsumentprodukter men det finns bättre. Personligen gillar jag Mequirs produkter men det finns många andra som är bra/bättre/lika bra. Stort utbud hittar du hos tex Bollnäs Bilvård som även har webschop. |
|
| Länk | |
|
De (få) tester som gjorts i Sverige om polering ger oftast höga betyg till Hagmans produkter. Meguire kommer högt, men är %¤ dyra, så Hagmans får nog ses som mer prisv¨rda. Men om man vill ha Top of the Top så finns det betydligt bättre produkter, men då talar vi också om helt andra priser. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Meguirs vax, kör man det förhand eller maskin? ska kolla på mekonomen vad dem har för produkter idag tänkte jag. |
|
| Polish kör du med fördel med maskin. Hårdvax kan du lika väl lägga för hand då det inte ska gnuggas nåt särskilt. | |
|
Meguiars NXT 2.0 kan du köra både för hand och maskin. Och det brukar finnas på Mekonomen. Kostar visserligen lite per flaska men det är väldigt drygt. Har precis återvänt från garaget där jag lagt på ett lager på min svarta Jaguar av det vaxet med maskin med trevligt blankt slutresultat. Förutom en riktigt noggrann tvätt före la jag på ett lager med Mequiars Swirl X före. Det räckte för min del för att få en bra yta då den polerades ordentligt i november. Ska lägga ett lager av ett nanobaserat vax ovanpå senare för att få den sista glansen. |
|
|
Köpte vaxet och polish från meguirs. Pads från sonax rekommenderade mekonemen till poleringsmaskin? Jag är grön på detta så tips på applicering utav båda? Är det värt att köpa dubbel polermaskin? |
|
|
Köpte BMW:s vax, då det ingick i ett pkt med Schampo, sämskskinn, svamp o fälgtvätt samt den där nya tvätthinken som är hopfällbar. Är det nått att ha? Är det fortfarande så att det är Sonaxprodukter i BMW förpackning? |
|
|
Yes, det är fortfarande Sonax i BMW-förpackning... oftast! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Eftersom vaxet bara skall appliceras så behövs det sällan köras med maskin. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.