|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! :D Jag undrar om man får byta ratt, jag har ju airbag i min slitna svettiga orginal ratt men vill ha en sportratt! Får jag? Vad ska man ha? Gäller försäkringar osv? Är det farligt att plocka bort? Massa frågor. Hoppas ni har bra svar! MvH //Jonas | |
|
Visst får du byta. Problem du kan få är att airbag lampan kommer lysa. Kan montera in ett motstånd för detta. Sen är det även tutan som du får fixa, för slirplattan får du inte på om du bytar ratt och nav. Jag löste det med att montera en ny tuta knapp under blinkers spaken i plasten där. Jag fick inte rätt på min airbag lampa, men de sa aldrig något på besiktningen om den eftersom den nya ratten inte hade eller skulle ha airbag. När du skruvar av den gamla så koppla loss batteriet innan. Lossar du sedan airbagen med de 2 stycken skruvar som håller den baktill. Har för mig det var torxs skruvar. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Har besiktigat min Compact på två gånger med sportratt utan airbag, inget konstigt med det. Jag köpte mitt nav från Luisi (som har dubbel bultcirkel och således passar det mesta på marknaden) på Mekonomen och de finns med och utan airbag-motstånd. Ang. slirplattan till tutan så går den att flytta till Luisi-navet, jag har tutan kvar i rattcentrum. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.