|
|
|
|---|---|
|
Hej, Sitter och planerar ett inköp av en -08 118/120d någonstans från norra Tyskland. Uppskattar att jag skulle tjäna minst 20-30tkr på att göra köpet där (och då tittar jag främst på Premium Selection). Har heller inget direkt emot att åka ner till Hamburg en helg för att hämta hem.. Era åsikter om huruvida man skulle lägga på ovanstående 20-30tkr för att få en svensksåld? Funderar på en 3d, vilket verkar vara mycket vanligare i Tyskland än här. Tror ni en 3d skulle vara svårare att göra sig av med än en 5d här om ett par år? Mkt tacksam för svar! | |
|
Jag har precis varit och hämtat min 3d 118d i Munchen. Köpte den av Munchens största BMW handlare och den var en Premium Selection bil. Den har automat och business navigataor med nya Idrive som kom 2009 som jag ville ha. Jag tycker att de bilar som finns i sverige har för tråkiga utrustningspaket då framför allt 118d är lite av en snikmodell här hemma. M paketet med sportchassi är för obekväm för vardagskörning i mitt tycke. Så för att ge dig mitt svar på din fråga....så tyckte jag att jag fick mycket mer för pengarna i Tyskland. Varför begränsa dig till bara norra delen. Jag flög för 300kr till Munchen och det blev 195mil körning hem (110l diesel gick åt) Ja! Räkna med att en 3d är något mera svår såld, dock är den mycket snyggare än 5d. |
|
| 3d är lite svårare, men det lägre priset för en icke sv-såld som det ändå blir kompenserar en del i att locka köpare. Viktigast är att du hittar en bil som du gillar, kanske du slipper sälja den öht ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.