|
|
|
|---|---|
|
monterade wokke chip idag till min 850: ,kan bara konstatera att det vart en j-a skillnad,bra mycket bättre gassvar, samt rappare växlingar och piggare bil,tycker den går jämnare på tomgång också. Väl värt pengarna.... | |
|
var köpte du detta?? Mvh Jonas B. |
|
| ebay,efter att kollat diverse forum bla. 8er.org där man lovordat dessa chip. | |
|
Har funderat på att inhandla jag med. Fint att höra postiv respons från flera håll. Mvh DuNegro |
|
|
Hej, Vad kostade det cirka och vad blir den nya effekten? |
|
|
ahh hittade nu på e-bay, 489 us dollar blir ju c;a 3000 spänn då. Och en effektökning från 299 HK till 337 HK, inte illa!! Nån som vet ifall det är skadligt för motorn i längden? På forumen så lovordar de ju dock dessa chip... |
|
|
Återkom gärna med resultat från en bänkning före samt efter installation av chippen, då ser vi ju resultatet vad de ger. /P |
|
|
jag har då inte märkt några spikningar eller nåt annat konstigt och jag kör fortfarande 95 oktan,jag har även check enginelampa monterat sen tidigare och inga felkoder där heller så det är nog lugnt. Gången och gassvaret vart dock mycket trevligare+att automaten som växlade lite segt och ryckigt i e-läge tidigare vart mycket trevligare med distinkta växlar,då är inte egs-boxen ändrad,endast dme:a+ eml-boxen. Åkte västerås-stockholm t.o.r häromdan innan chippning(30mil) "rätt så momsad" motorvägsfart med snittförbrukning på 1,22. ska bli intressant att se om förbrukningen går ner något. Kollade pris på mappning hos turbocenter förra året efter tips från Asken det skulle gå på 5000:- så det här kändes prisvärt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.