|
|
|
|---|---|
|
Någon som har provat dessa bussningar på e30. Funderar att byta ut alla i framvagn och bakvagn ca 4100:-, även de till krängningshämmare. Med Koni eller Bilstein och fjäderbensstag bör det bli hyfsat bra. //Alpina// | |
Boki |
jag monterade på min e30 framvagn. jobbigt att riva ner gamla bussningar. Montera sen powerflex är skit enkelt. Men kommer o prova på om ca.7 dar o se skillnaden. |
|
Berätta gärna när du har uppfatta om hur det känns. Var köpte du bussningarna? Pris?? //Alpina// |
|
|
Jag har bytt ut alla mina,och de känns bra,men då har ju jag även bytt till coilovers bak och ställbara krängningshämnare,så man kan ju inte jämför mot förut. /Andreas |
|
Esa |
Jag har Powerflex runtom, känns klart stadigare. något mer ljud fortplantas in i bilen men inte farligt. Jävligt tajt passform på bussningarna till krängarna om de inte har ändrat dom. Bildelsimporten dom tar 4040kr för alla. Man vet inte var gränsen går om man inte passerar den! |
|
Jag har ett par excentriska bärarmsbussningar liggandes. Men hur ska man sätta dit dom för att få rätt hjulvinkel? |
|
|
Någon som vet om det finns Powerflex till e21:an oxå??? hjorten |
|
Esa |
Bujin81 Är dom ställbara eller fasta? Dom ställbara borde dom kunna ställa vid vanlig hjulinställning. Är dom fasta som BMW Motorsports så borde du väl ha anvisning. Dom måste pressas i rätt läge. Man vet inte var gränsen går om man inte passerar den! |
Esa |
Bujin81 Läste lite fort tror jag. Du kanske menar de främre? Dom ska monteras med hållet utåt så dom trycker fram hjulet. Har du BMW original borde dom vara märkta tycker man. Har du som jag PowerFlex får man försöka märka ut en centrumlinje men i slutänden är det ögonmått som gäller. Man vet inte var gränsen går om man inte passerar den! |
|
Hej! Nu är jag trött på dom här jävla kamber vinklarna, var kan jag köpa såna där justerbara "plattor" som man monterar på fjäderbens tornen?? Sedan vet jag att det finns exentriska bussningar till länkarmarna bak så man även där kan justera kambern. Men hur mycket går det att justera?? Bilen är sänkt ca 60mm bak, räcker dom till för att få lite drägligare hjulvinklar eller är det bara att bygga om under vintern.... Vad kostar prylarna?? Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Bonje: har du sökt på "Camber correction kit" på typ google eller liknande ?? jag vet att jag har sett några sådana någonstans.. Jag tror det var i USA men men vill man ha så är det bara att köpa.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
www.turnermotorsports.com K-mac lager justerbare fester både foran og bak. |
|
|
Tack så mycket!! :-) Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.