AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.763

Reklamera försäkringsskada?

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jag råkade förra sommaren ut för att ett mindre träd ramlade över en av mina bilar i samband med en liten storm. Motorhuven och vänsterframskärm blev då skadade. Nu när jag på våren storstädade bilen och gjorde den "vårfin" så såg jag att framskärmen precis där den ansluter mot främre stötfångaren hade börjat rosta! Sen såg jag rost längst ner på skärmen, och när jag tittar in i hjulhuset så ser jag att under plaset så verkar hela skärmen rosta!!
Hur gör jag i detta läget? Var ska jag vända mig? Det var ju mitt försäkringsbolag som betalade skadorna, men ska jag vända mig till dom eller till lackfirman?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag hade kontaktat försäkringsbolaget först.

___
//Ulf
Roffa1
Du har väl ett års garanti på utfört arbete.
Gu
115
GunnarG
530i -19
Jag har för mig att det är så att försäkringsbolaget har gjort sitt när de har betalat reparationen, och att eventuella problem därefter är en sak mellan dig och verkstan.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är möjligt att det är som Gunnar skriver men som försäkringstagare så får man ju inget kvitto på det utförda arbetet så det kan ju i vissa fall vara svårt att hävda sin rätt. Jag skulle i alla fall börja med att kontakta försäkringsbolaget och helt enkelt fråga vad som gäller och hur du bör gå tillväga. Lär ju knappast vara första gången detta händer.

___
//Ulf
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Tack för era synpunkter. Jag kontaktar försäkringsbolaget under dagen, så får vi se vad som händer.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Har nu pratat med f-bolaget, och de säger att jag skall reklamera skadan till verkstaden som gjorde jobbet. Så det är bara att åka och reklamera. Skärmen är helt ny och redan rostig!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Undrar om verkstaden har använt orginaldelar? Verkar som om skärmen är ogalvad vad det låter om insidan är så övergripande anfrätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.