|
|
|
|---|---|
|
Hej, Till slut så dog min navigator helt efter att ha strulat ett år. Det är en CD-navi som är tillverkad 2000. Den modernaste DVD-navin förr hette MK4 och gick att byta till om man hade en CD-navi. Är det MK4, som jag ska byta till eller finns det några nyare varianter, som passar? Fungerar en navi från vilken BMW-modell, som helst, eller krävs det någon konfiguration för att få fart på en ny navi? Är en MK4 (eller nyare variant som passar) fortfarande lika svindyr att köpa ny? mvh Nisse | |
| MK4 är den senaste/sista modellen. Sök efter en sådan, pris mellan 3000-4000. Passar rakt av men är det från en annan modell än e38 kan omkodning behövas. | |
|
Kodar man om navigatorn löst eller ska den sitta monterad i bilen? Vad kostar det att koda om? mvh Nisse |
|
| Jag har en gammal Mk2 från en E39 liggande om du vill göra en budgetreparation. Jag tror inte dom behöver kodas om... | |
|
Det kan vara en budgetlösning. Jag har dock inte koll på om den som pajade var MK2 eller MK3. Den är orginalmonterad 2000 och har en blå och en lila kontakt. /N |
|
|
Du hade nog en mk3 tidigare. Jag kodade om med Navcoder. Då måste naven sitta på plats. |
|
| Nisse N jag har en mk4 dvd navi läsare om du vill du kan Få den för 3000 | |
|
Braman Jag hör av mig. /N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.