|
|
|
|---|---|
|
Kan börja med att upplysa er alla E46 ägare om att kontrollera era remmar med jämna mellanrum då jag har fått en obehaglig överraskning utan ngn som helst förvarning när generatorremmen har gått av i sitt första spår och glidit ur rullarna av den anledningen. Jag har skärt loss den från motorutrymmet för att ta bort den helt. Bilen i nuläget har en lysande batterilampa samt helt död servo. Jag har ca 5 min till verkstaden som kommer att få fixa till bilen, är det dumt att köra bilen i detta läge? Ny rem kommer att monteras så klart men vad är det mer som man bör passa på o byta i samband med ingreppet tycker ni? Tacksam om hjälp då jag skall ringa verkstaden imorgon. BMW M-POWER | |
|
Kör inte bilen utan rem. Vattenpumpen står stilla så du har ingen cirkulation på kylvätskan. Lätt att överhetta toppen. I samband med rembyte bör man byta samtliga spännrullar. Vill du vara riktigt serös, byter du vattenpump och termostathus samtidigt om de inte är nyligen bytta. |
|
|
Anders-72: Stort tack för upplysningen, nej inget av det ovan nämnda är bytt då allting har fungerat klockrent fram tills idag. Då blir det bärgning till verkstaden mao. Jsg ska se till att vattenpump, termostathus, fläktrem, generatorrem och samtliga spännrullar byts ut. Tar tacksam emot tips om det är ngt mer ngn kommer på då min hjärna står helt still idag pga eländet. BMW M-POWER |
|
|
Anders-72 eller ngn annan insatt forummedlem: Är det tänkt att man skall byta samtliga delar under kategorin remsännare och löphjul? Länk Tacksam om snabba svar då bilen skall till verkstaden ikväll så man har lite kött på benen när man börjar snacka där med dem. BMW M-POWER |
|
|
Titta på realoem.com och försök att köpa lösa löphjul inkl. lager om möjligt annars hela enheten. Meca verkar ha lite fel i artikelregistret då en rep. sats för kopplingsslavcylindern smugit sig in trots att bilden visar en remspännare. |
|
|
Tack! BMW M-POWER |
|
|
Är det rimligt att det tar 2 arbetsdagar att byta termostat, vattenpump, drivrem och fläktrem ( + löprulle mm) ? BMW M-POWER |
|
| Nej, det tycker jag inte. Skulle ha gissat på en halv. Om det är så trångt att kylaren måste bort kanske en heldag totalt, men två låter mycket för en van mekaniker. | |
|
Lämnade in bilen i Onsdags och ingen har hört av sig än, skall ta o ringa verkstaden. Ringde Bmw o fråga tidsåtgång på ovan nämnda jobb, svaret blev 1-2 dagar... BMW M-POWER |
|
|
Lämnade in min E46 330 för byte av rem, spännare och löphjul. Tog dom nån timme bara och kostade 800:- för arbetet (mekonomen verkstad). Sen hur lång tid resten tar att byta vet jag inte. |
|
| Hur slutade det GINO? Att det skulle ta två arbetsdagar låter ju helt orimligt... | |
|
Jag fick hämta bilen andra dagen, för att vara exakt tror jagg att det hade tagit 1,5 dagar för själva arbetet... Långt i mitt tycke för ett arbete i den kalibern. BMW M-POWER |
|
| Nu är det visserligen lätt att vara tuff när man inte har gjort precis det arbetet själv på en E46 men det låter helt fantastiskt att få det till att ta så lång tid. Hoppas inte du blev debiterad för 12 timmar bara... | |
| hålle med GE. vore ju helt otroligt om de ska behöva ta så lång tid.. | |
|
Jag fick ett fastpris för jobbet, så enda nackdelen vart att man vart utan bil lite längre än förväntat bara. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.