|
|
|
|---|---|
|
Skulle polera bort några tvättrepor på plast kofångaren högra kanten bak på M5. Med min nyköpta Ferm 1400w polermaskin från Jula med mjuk trissa. La på några droppar Meguiar Ultimate Compound på trissan. lägst farten för att smeta ut medlet. Några sekunder senare lossnade lite lack ca 1x1 cm från kofångaren. Trisan gick torr mot lacken kan det ha varit det som fick lacken att släppa eller satt lacken dåligt. Är det bara att lämna in för om lakering eller går det att fixa med lackstift? | |
|
Ajdå, lätt hänt med platdetaljer, när de blir varma släpper lacken. Jag tror tyvärr att omlack gäller,. Hittar du en duktig lackerare kanske det går att bara bättra en bit av kofångaren. |
|
|
Just plastdetaljer är riktigt känsliga för dem har inte mycket som håller fast lacket utan kan flagna av lätt, speciellt med lite värme i form av friktion. Lackering är nog vad som gäller och då lackeras inte hela kofångaren utan bara den bit där lacket släppt. Det har hänt mig en gång när jag fick bilen tvättad utomlands och idioten sprutade knappt 1 cm från min kofångare. Det flagnade av en bit och väl hemma så lackade dem bara en liten bit runt om, syntes ingenting. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.