|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Be att de mailar ett skriftligt KF baserat på bilderna eller va de nu fått se... I mitt fall så skulle renoveringen kostat dryga 9" först, jag fick ett skriftligt KF. På väg därifrån så ringer de när jag är i bilen för att meddela att de "räknat fel", det blir 10", ok fine sa jag. När jag sedan hämtar fälgarna 1 månad senare är det uppe i 10" + moms, dvs 12.5! Då fick jag nog o halade fram original KF. Killen förklarade att då fälgarna är 3-delade så blir det "dubbellackering", dvs 750 extra/fälg...Men han var schysst o insåg att det var de som gjort fel, så han sade att vi kör på det du fått i prisuppgift... Om man kollar på fälgfixarna så tar de typ 1000-1200 för att lackera fälgarna, det står att lagningar tillkommer. Att fixa en skrapad fälg tolkar jag som att lag då man måste fylla i material och svarva. Intera tar 7" för "helrenovering", + moms. O mig veterligen är fälgfixarna INTE billigare än Intera...Observera att till de här 7"+moms så tillkommer av/på krängning + balansering... |
|
|
Yes de sa vederbörnade kille jag pratade i telefon oxå..1250 för att lackera dom..tillkommer polering eller svarva/fylla på material som du säger så är det 1500 kr |
|
| Ok, får hoppas det var med moms...Bjuder de på av/på inkl balansering så är det ju som hittat, 6" för att helrenovera 19" är mycket billigt...När jag mailade Fälgfixarna för prisuppgift för renovering av mina 17" så var de dyrare än Intera, eller rättare sagt jag fick samma pris som jag till slut betalade hos Intera | |
| tur att man har bra kontakter som fixar fälgar. betalade 0:- för mina 17" styling 68. priset var på renovering och hjulinställning med papper. det är alltså samma fälgar som du får vinterdäcken på MEN med rätt et bak. så angående de fälgarna kan de nog bli lite svårsålda då et inte stämmer bak på m3:ans variant. de passar alltså bara på m3:an. | |
|
På bilderna från annonsen så tyckte jag bakfälgarna satt ganska långt in så det är inte omöjligt att det är standard E46 Style 68 och då är de ju mer lättsålda. ___ //Ulf |
|
| Programmer: skarpögt av dig och notera det. tycker också det ser ut så. konstigt dock. då är de nog köpta i efterhand. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.