|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| är inte det priset i överkant? Får ju nästa en e91/92 för det väl? | |
| okej som sagt olika smak. jag är ju inget större fan av m3 e46 och tycker väl inte att den såg särsklit rolig ut. men det är ju olika smak. jag gillar csl i silver. =D | |
| Vilken M3 cab är snygg med 17" på ... Ett par 19-20" så är det klart .. | |
|
Bilen i fråga står ju på vinterhjulen och vad jag vet så finns det även 19" original M3. När det gäller priser på M3 så är jag inte så insatt men när 01-02 annonseras för 220'-240' och 03-04 annonseras för 245-285' så kan väl ett annonspris på 285'-290' för en lågmilad och välutrustad 06:a knappast ses som att vara i överkant. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Håller med dig ang. prisbilden. Man får vad man betalar för när det gäller M3 E46. Vill man ha en extra fin 05-06 med låga mil så får man betala för det finns inte så många trots allt. philipbr: Javisst får du en E91/92 får du för dem pengarna men då är den inte från M-fabriken det är ju helt klart. En motsvarande M3 E9X får man ge BETYDLIGT mer för än 300'. Snabb uppskatt ning är att du får lägga på iaf. 200'. Förstår inte säljaren som tar bilder med de där fälgarna när/om det finns original 19" till den. Mvh Jimmy |
|
|
Vill bara förtydliga att mina prisexempel ovan gäller M3 Cab. ___ //Ulf |
|
|
32" Euro i annonspris ger kanske ett slutpris på säg dryga 30.5" med en del tur, med dagens kurs om 9kr ger det typ 275", o det får väl anses vara ett kanonpris för en smakfull cab (om än silver då...:)...), med låga mil o i till synes exemplariskt skick. Det enda negativa (nåja) är väl att den verkar ha varit vinterkörd med tanke på att den annonseras med vinterdäcken, å andra sidan tror jag att den körts ytterst sparsamt vintertid, då kan man se vinterdäcken som en "bonus" eftersom de lär vara som nya, dessakan man sälja iväg för en 10-12" när man fått hem bilen... Tippar på att "färdig med svenska plåtar" så landar den på ungefär 290 (resa+logi, hemresan samt reg/bes, totalt typ 10-15"). |
|
NeZaN |
Nice Bianca, upp med bilder! Förmodar att detta är en av de sista E46:orna? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Grattis till bilen! Hun fungerar det rent praktiskt vid import? Har du fört över handpenning eller hur går det till? Kollar själv efter bilar i Tyskland, drömmer om en Alpinvit M3 E46 men vet inte om jag vågar importera? |
|
| Är inte svårare att importera än att handla bil här... Hämtade min andra nyss. | |
|
Nu e de helg....varit 'borta o jobbat":) Angående att de va vinterhjul på annonsen...Enligt säljaren så är däcken nästan i nyskick....har har kört ca 2-3 mi/mån l under vinterhalvåret för att *underhålla* bilen under vinterdvalan... Han har 3 andra bilar att tillgå så m3an har de mesta rullat mellan maj-okt enligt honom själv... 19" är påsatta nu..de har han förvarat hos BMW Munchens centrallager vartenda år...Han gjorde även en extra oljerservice åt mig hos BMW Munchen förra fredagen när 19" blev ditsatta... Jag kommer givetvis sälja 17" vinterdäcken.. va tror panelen man kan få för dom? Jag kommer köra en s.k urgent transfer hos swedbank...ringer jag innan kl 13,så har han pengarna på kontot innan klockan 18 samma dag.. kostar ca 3-400 kr..kan vara värt.. Enligt mitt önskemål så har han bokat tid hos BMW Munchen så att bilen kollas igenom när vi är där...Det va inga problem när jag nämnde de...Han t.o.m bjuder på *genomgången* hos BMW Munchen... |
|
|
NeZaN Bilen har prod.date 2006-05-13 tror cabbarna eller e46 m3 tillverkades till aug eller nåt...nån som vet mer specifikt? Hur många 2006 m3 cab de finns? Har även fått utr,listan mailat till mig från min lokala BMW ÅF. Åker ner 25 maj... |
|
| Låter onekligen välskött! Kul med en riktigt fräsch M3a. | |
|
Bilder kommer så fort jag kommit hem... Ska bara lämna in 19" till fälgfixarna i HBG när jag kommer hem....dom e kanstötta..man vill ju ha dom fina o och i perfekt skick...ska lämna in alla 4...lika bra,, redan bokat tid...kommer hem lör morgon runt 4:00-5:00 på morgonen..och ska lämna in dom på mån-tis... Blivit informerad att de ska bli klara på fre samma vecka...skönt,för man vill ju inte köra omkring på 17" vinterdäck...Men bilen ska inte köras nåt så länge alla papper o regbes+försäkring är klar...Den kommer stå hos min vän som är bmw mekaniker i hans BMW-Mekka:):) |
|
|
Så är det nån som är intresserad av 17" vinterdäck till E46 så hör av er till sebbe76@msn.com Antar att dom passar alla e46? Nån som vet? |
|
|
Ett tips i alla vänlighet: Kolla vad NYA 19" original kostar! Jag tror att det går på ett ut att sälja lätt kantstötta 19" med/utan däck o köpa sprojtans nya. Är man medlem på tex www.e34m5.se så finns det "avtal" med en tysk handlare där man får bra rabatt på reservdelar. Innan jag renoverade mina 17" så kollade jag med "tysken" vad priset skulle bli för 4 nya kompletta fälgar (3 delar/fälg) o det landade på kring 20-22" om jag inte missminner mig. I mitt fall blev det renovering hos Intera för ca 10" då jag skulle inte ha kunnat få mer än max 4-5" för fälgarna... Länk Länk PS: Schmiedmann tar ca 4.7" för en ny original 19" M3 (typ 67), handlar man av tysken så kan det kanske bli neråt 4", dvs 16" för 4 nya fälgar. Köp till 4 nya däck typ 9" via www.dackonline.se. Dvs ca 25" för helt nya grejer. Jag hade som sagt räknat på det, det kommer inte skilja mycket mellan helt nya grejer o renoverade i ditt fall....Jag köpte Falken FK452 till mina 17" (kommer ändå inte rulla på de utan ha de "bara för att ha möjlighet o rulla på original om jag vill"), allt som allt gick renovering+nya däck på ca 14" i mitt fall. |
|
| Köper man original M3 CSL fälgar blir det ännu billigare då CSL fälgarna kostar bara typ 4"/st hos Schmiedmann, gissar på att man får de en hel del billigare än så via "tysken". CSL fälgarna är dessutom snyggare i mitt tycke. | |
|
Dawwe,tack för info Fått prisuppg på mellan 1250kr-1500 kr/fälg hos fälgfixarna..och det tycker jag är bra pris..ca ca 5-6000 för alla fyra fälgarna Lämnade för 3-4 år sedan (när jag hade m5-2003) in ena bakfälgen 19" BBS CH till fälgfixarna..Hade kantstört,eller rättare sagt skrapat HALVA bakfägen...(troode jag skulle börja gråta när man såg eländet)..Men fälgfixarna fixade fälgen för 1500 kr...den såg ut som NY..Kan verkligen rek dom...Dom kan verkligen sin sak |
|
| Bianca: Fälgfixarna är bra, precis som Intera. Men 1500/st för 19" låter MYCKET billigt. Mina LÄTT stötta 17" fick en sk "helrenovering", dvs rikt,svets & lackering hos Intera. O detta kostade som sagt typ 10". Priset du fått låter i underkant, min gissning är att du hamnar kring 8-10" inkl moms. Kom ihåg att de tar även betalt för att kränga av/på, balansera, det gjorde Intera iaf, dessutom tog de extra betalt för att fälgarna var "fler delade"....Som sagt kolla options o räkna på de, jag kunde inte räkna hem det i mitt fall då nya grejer hade hamnat på ca 25-26" (för 17"), men om man kan få ner skillnaden till typ 3-4" så skulle jag helt klart fundera på det, för nytt är alltid nytt.... | |
|
Har mailat bilderna till dom på fälgarna samt pratat med dom i telefon 3-4 ggr..de vet vad som gäller.. pris 1500kr/st... Men ska kolla ännu en gång,för säkerhets skull,nu när du säger så Dawwe.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.