|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Den svarta Passaten är fan den bästa bil jag haft, snacka inte gojja om den*haha*. Jävligt tråkig, men man behöver inte va rädd om den, en buckla mer eller mindre kvittar, eller om man råkar fylla den med fint havsvatten*haha*. 14" i inköp med fungerande klima och 12000mil/3år utan egentliga problem tycker jag vittnar om en bra bil, om än jävligt tråkigt, det är därför nr 2 (som är köpt innan den svarta) skall tas i bruk igen...Den kommer banne mig glänsa minst lika mycket som din:). | |
| Jag har min jobbebil,,en 316 compact-94 med 24xxxx mil på mätaren......den får gå en hel del i veckorna,när man e stensättare,,,,,cabben kommer bara gå fre-sön ,max 300 mil/säsong,,,så om ca 5 år så har bilen gått under 7000 mil..... | |
|
Haha....24000 mil rena ungdomen, svarta Passaten är uppe i 33000 mil:). Den röda -96:an har bara gått 10000mil, om man får tro det nya instrumenthuset iaf:). Korrekt miltal på den är 22000mil, med andra ord en ungdom. Det sitter nya coilovers runt om, nya bromsok/bromskivor/belägg/stålomspunna slangar runt om. Ny framvagn, nyrenoverad klima (gasen saknas dock...), ny kylare,vpump,kamrem osv. Nya 17" sommarfälgar/däck och nya 16" vinterfälgar/däck...Nu skall den bara lackas om, en gång till...Har gjort allt själv utom lackeringen då, återstår att se vad Bilprovningen säger om mina coilovers, blir spännade*haha*. Denna Passat kommer bli för fin att slänga ner saltvatten-blöta segel i men den slipper inte undan*haha* |
|
|
Dawwe- Lägg ner. Mvh! |
|
| Margj811: Vad skall jag lägga ner? Min åsikt? Mitt svammel om min "fantastiska" Passat -96? Min rätt att tycka? Har jag skrivit något nedlåtande? Har jag använt för få ":)"? Stör det dig att jag tycker att bilen såg "tråkigt" silvrig ut? Ska jag avsluta mitt medlemskap på AP? Tell me! O så du åxo förstår: Cabben ser kanonfin ut, trots att färgen är "tråksilver"! | |
| Ta det lungt boys. Upp med bilder på kärran Bianca när den e hemma. | |
|
Jag tycker inte färgen är tråksilver utan mer annorlundasilver som garanterat kommer att sticka ut om bilen står parkerad bredvid en vanligt titansilver. För att vara en silvermet så skiftar denna färg väldigt beroende på ljuset. Tillsammans med zimtinredningen så är de en klockren kombination... ___ //Ulf |
|
| Programmer: Ok! På annonsbilderna ser den iaf ut som de flesta silvriga bilar. Men det låter ju onekligen snyggt med lite skiftningar, så det är mycket möjligt att jag ändrar min åsikt från "tråksilver" till "annorlundasilver" eller "ubersilver" efter att jag sett färgen live:) Men vad jag sett på googlade bilder så ser den rätt lik ut en vanlig silvrig, men kanske med mer vitt i sig? Vit pearl/metallic (är det Moonstone på BMW språk??) är grymt snyggt! Håller med om inredningen, vilket jag även skrev i mitt andra inlägg, Zimt är fin-fint! | |
| haha, detta var ju humor att läsa! | |
|
Ha-ha-ha... |
|
| Kul med annorlunda färg, en bilintresserad ser definitivt att det är special lack om bilen står i solen nytvättad. | |
| hahaha! flashback-tråd:D | |
| bianca: grattis till ett braköp.. varför blev det cab istället för coupe?? alltid kul att veta motiveringen | |
|
bmw_jerry tack,....Har alltid velat ha en cab ,hade tidigare en m3- 98.coupe så nu tänkte jag prova på en cab...hoppas man valt rätt nu,och inte ångrar sig att man inte köpte en coupe:) blir ca 300-350 mil/säsong,mest cruisa o njuta:)!! |
|
| Grattis i förskott till en fin bil Bianca ska bli kul att se bilder på den ! | |
| tack pimpen...bilder kommer.. | |
|
det var en underhållande tråd det här. förstår inte riktigt vad som är så farligt. inte direkt mer kritisk än vad man ska vara på ett forum. trevligt med olika åsikter och synvinklar. dessutom med glimten i ögat. har vi någon länk till kärran? |
|
| Bag: Tror det är detta "odjur":) : Länk | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag gillar silver....oavsett kulör, men bara på vissa bilmodeller. En silver M3 cab kan ju inte bli fel!! =) Upp med bilder när den kommer! Gör upp gurglet på telefon i stället så slipper ni få missförstånd via tangentbordet + att forumet slipper få avsky av er pga varandra. ;) Mvh Patrik |
|
Grattis! Skall bli kul att se bilder när de kommer.. Offtopic: Kul verbalt slagsmål.. Man anade vad som komma skulle i post 3... Skönt att dagiset stängde. :) //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.