|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har beställt en fabriksny 320d E93 med bl a 644 Förberedelse för Bluetooth men INTE något Nav paket. Om jag förstår BMWs hemsida så måste man ha Nav paket för att BT audio streaming (A2DP) ska fungera. Är detta korrekt? Om svaret är ja, finns möjligheten att integrera telefonens mp3-spelare med bilens stereo via USB och komfortanslutning till telefon med mp3 funktion men ändå få BT att fungera vid samtal? Vad jag är ute efter är att få hand-free att fungera både för samtal och musik (styra spelare via ratten). Tacksam för svar, har ännu några veckor på mig att ev ändra den beställda specen. | |
|
Hej, Du bör nog kolla med BMW återförsäljaren vad gäller de bil specifika, från Telefon sidan kan jag en del. Dom flesta telefoner har inga problem att man använder USB kopplingen för att komma åt t.ex. mp3 music och parallellt med detta är telefonen paitad via BT för handsfree och telefonbok sync. Om du kan också skall kunna streama musiken via BT krävs att bilen stödjer A2DP som du vet. Till vilken grad du kan styra music playback från bilen via BT (on A2DP finns) beror på vilken version av BT profilen AVRCP som bilen och telefonen stödjer. BMW har i vissa senaste modeller tom stöd för AVRCP v1.4 men det finns nog inga telefoner som stödjer detta än. iPhone stödjer endast AVRCP v1.0, men många andra telefoner stödjer AVRCP v1.3. Om både telefonen endast stödjer v1.0 kan du endast göra besic kommando som next, previous, volume up/down. Men om du har stöd för v1.3 kan du även ta emot metadata information som music titel, album name, etc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.