AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.698

Ansluta Iphone4 till stereon

ev
58
eversevers
120d cab - 11
Hej,

Har en ny etta, och försöker koppla min Iphone4 till stereon via USB anslutningen som finns till professional stereon, enligt BMWs hemsida skall det gå att ansluta med orginalkabeln från apple, men jag kanske gör fel för jag få det då inte att fungera. någon här som vet? så att man får ljud och att man kan byta låtar via rattknapparna. har sökt lite här på forumet men tycker inte att jag fått något riktigt svar.

tacksam för hjälp.

//F
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
du måste ha en speciell kabel från bmw. Har för mig att den ligger på runt 2-300 och är irriterande kort:p
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
På Bmw kostar den närmare 600. Jag har en sådan liggandes - PM vid intresse.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
O fy fan så dyr:p då hade jag för mig fel:)
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Jasså, dock så står det så här på bmw,s hemsida, Anslutningen med Apple iPod™ eller iPhone™ sker enkelt och smidigt via en original usb-kabel från Apple.
Men den kabeln man köper på BMW kanske är en apple orginalkabel?

Länk
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
är det bara ipod delen i iphonen som funkar då eller kan man få in spotify från telefonen också?
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Tycker inte den är så lik orginalkabeln:p
Länk
Spotify går inte att manöverera med rattknappar dessvärre.

eversevers: Har du gjort tillvalet usb-ansl? Har fått för mig att själva usb jacket kan vara där ändån, men det är antagligen alldeles fel! När är din bil tillverkad? Är det en lagerbil som stått länge så kanske programvaran inte stödjer användning utav enbart usb-kabel utan "y-kabeln" måste till. Har råkat ut för detta i en demobil hos bmw för bara någon månad sedan.. Då vart det snack om nån combox eller vad det nu hette som inte fanns på de lite "äldre".. Men kör inte till din bmw åf så lär det ju kunna visa dig :D
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ansluter min iPhone via en auxkabel från hörlursutgången. Kostade 39 kronor.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
Robert Lundberg, kanske är smidigast men känns som det skulle ge bättre ljudkvalité genom USB, rätta mig gärna om jag har fel? vart köpte du den kabeln?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.