|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag letar efter en 5-serie touring från -05 och uppåt. Ska titta på denna: Länk Några åsikter om den? Pris etc. Sen undrar jag om det finns specifika fel man ska kolla efter? Har ju hört om diverse fel som kablage baklucka, rost på vissa ställen, nivå reglering osv. Det jag oroar mig mest för är att kablage i baklucka ska vara dåliga och fukt i antenn. Hur kan man kontrollera dessa fel på bästa sätt? tacksam för svar! | |
|
Min spontana känsla och tanke är att du antingen väntar nåt år på lite värdeminskning eller lägger en slant extra nu direkt för att få en faceliftad bil! Skillnaden på framförallt bränsleförbrukning är stor!! Dessutom lägre skatt och mer effekt. En fråga är vad du är ute efter.. Är det mjukheten i en rak 6:a eller är det effekten? Bara som jämförelse: (endast via siffror från modellguiden) 2006 525d 177 6/2497 0,67 (0,78) 8,1 (8,3), årsskatt enl vv: 6161:- 2008 520d 177 4/1995 0,51 (0,56) 8,3 (8,4), årsskatt enl vv: 2188:- Jag har rullat ungefär 600mil i en 520dt -08 (8000mil) nu och är makalöst nöjd med bilen. Det enda jag saknar är automaten i stadstrafik, men att slå runt tripmätaren på varje tank väger upp det! =) Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.