|
|
|
|---|---|
|
Bytte bakre ljuddämparen idag på 316 och när jag håller för avgasutblåset längst bak (med en handske) hör man efter några sekunder att det väser i skarven mellan främre och bakre dämpare. Är detta normalt eller kan man täta på något vettigt sätt? Hittar ingen packning på RealOEMs sprängskisser. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, men du ska väl trä en tätningsring på ena röret och sedan tätar läppen längst ut på andra röret emot denna tätningsring. Länk Liknande system används på E34:or (och säkerligen massa andra BMW modeller). Men håller med, hittar heller inte denna packningsring i ETK. |
| Det är nog ingen packning utan röret har pressats så att det uppstår en utbuktning runt röret. denna ska fungera som tätyta. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Så kan det förstås vara! Här är en bild på hur jag trodde det var (men som det antagligen inte är) - från min E34 535i. På högra röret ser man den guldfärgade packningsringen som man trätt på röret. Detta sitter sedan mot ett rör vars ände är uppvalsas så en fläns bildas (precis som det vänstra röret i bild ser ut) Länk |
|
OK då är det väl lugnt som det är. Det krävs ju ett visst tryck innan det börjar pysa. Om det blir sot vid skarven får jag skaffa en packning som kan passa. JAg köpte en Walker dämpare. Det är väl ett bra fabrikat (även om det inte är original). Tack för alla svar ;0) |
|
| Har du fjädrar på bultarna så kanske det inte funkar med packning då skarven antagligen rör sig. | |
|
Det är fjädrar så den kanske är tillräckligt tät i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.