AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.239

Bakre spoiler Z4 coupe någon som har en sån på sin pärla?

Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Undrar om någon har en sån på sin Z4 coupe E86? BMW nr: 51710414770. Har ni bilder på hur det ser ut eller någon länk. Kostar säkert en slant gissar 3-3500kr.. Ser det snyggt ut o var det svårmonterat. Är lite sugen på en sådan.....tänker byta ut fronten med förslag ? M? Rieger? Hartge? eller annat??
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Den som Googlar skall finna: Länk

fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Sitter en sådan i kolfiber på min och den är riktigt snygg :D Den är "urholkad" precis som taket på coupén vilket gör att den passar ännu bättre på en sådan.

Den satt dock där när jag köpte bilen (och tror att den t.o.m. levererades så från fabrik) så jag kan inte bidra med input ang montering.

Finns på BMWs officiella svenska sida! Länk
3895 kr och 30 min installationstid enligt den sidan...

Ang fronten... Gillar helt klart Z4 M-fronten bäst.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Se mitt galleri för bilder!
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Tack så mycket för infot!! Väldigt dyr spoiler bak...tror det samma pris på fram spoiler M .
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Varsågod!
Jo, det är ganska mycket pengar för en sådan liten vinge, men den gör väldigt mycket för utseendet tycker jag.
Jaså, är främre M-spoilern så "billig"? Orginal från BMW? Kollat upp vad det skulle kosta att lacka den också? (blir lite nyfiken...)
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Det är denna vi snackar om då va?
Länk
Länk
Exakt vilka delar måste bytas ut? Bara själva spoilern + nätet i den? M-njurarna har jag ju redan...

Kollat upp vad M-huven kostar också?
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Och en fråga till då :)
Vad är det för chiptrim du har på din? Hur går den jämfört med orginal? Något annat gjort än avgas+chip?
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Det är gjort på en tripp till Tyskland vet ej fabrikatet tyvärr. Efter det så tillverkades avgassystemet rostfritt från kat och bakåt. Fronten är 51 11 3 448 818 jo det tillkommer en hel del delar men en sån får det bli o kanske först bakläppen. Har pris på 483.77 dollar o din bakläpp 365 dollar. Runt 5000kr gissar jag för allt det jag behöver till fronten. Lack tillkommer sen runt 1000kr med bra kontakter. Bytte fronten på min Z3 och det gör massor. Ska kolla lite på Rieger men jag tror mera på original BMW. //Z3kent
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Vet du något om ditt chiptrim då?
Kan verkligen det + avgassystemet ge 35 extra hk?

Är lite sugen på G-power's chiptrim... ska ge +17hk.
Länk

Har redan ett KN sportluftfilter monterat men vet inte vad det ger... +5-10hk? Lite goare ljud är det iaf :)
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Nej jag kan inget om det här kan du läsa om Länk
293Hk 366Nm. Vet ej om de finns i Sverige ens. KN filter då låter den härligt kan jag tänka mig.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Ringde upp förra (och enda tidigare) ägaren och frågade om sportluftfilter var det enda som var gjort med bilen. Fick svar att den har ett chiptrim också :)

Tydligen detta Länk från ITSFUN. Någon som vet om det är ok/vettigt? Ska ge 282hk, 340Nm och borttagen topphastighetsspärr :)
Där tjänade jag 4000-8000 kr eftersom jag redan funderade på att göra det ;D

Trots detta känns bilen ganska slö idag eftersom jag varit och provkört nya Ducati Diavel Red Carbon... Ojojoj... Verkligen en djävulsk hoj :o
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Då var carbonvingen inköpt kostade sina 3600kr...vilket kilopris!! Monteringen blir i helgen. Efter ett par dagar har man på ett konstigt snabbt sätt glömt bort denna utgift, vissa sake får ibland kosta vad som helst...ni känner säker igen er. M-spoiler kollade jag upp ca 4700kr får jag ge, det tillkommer en hel del annat så man får räkna med 6000kr totalt. Det blir den eller Rieger. M har inga dimljus. Rieger ser mera brutal ut faktiskt den snyggaste tycker jag den ska ha dimljus. Det blir samma pris för den med. Så nu bara att välja...men först gäller det få dit carbonvingen snyggt. //Z3kent
z3kent: upp med bilder så fort vingen är uppe.. ska bli kul att se resultatet
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Vingen spoilern monterad äntligen! Jäkligt svårt jobb. Dels mäta ut mitten mindre svårt..sen smeta dit speciallim på spoilern (först rugga ytor o cleana). Märka ut div mått med tape. Sen ska den på plats den svarta massan limmet kommer fram överallt känns det som. Samtidigt ska spoilern fixeras met tape så den sitter precis. Limrester tar ja bort imorgon. Kort imorgon oxå. Lägger den i galleriet. //Z3kent
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Nu finputsningen klar med limrester mm. En bild lovade jag kommer här. //Z3 (Z4) kent

Länk
såg snyggt ut men du får ta mer bilder så man ser hela bilen :D.. alltid kul med små detaljer som gör bilen mycket snyggare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.