AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.622

330d automat fel

ha
6
hazty
330d touring -04
Har en 330d automat -04 som efter längre körningar börjar gå segt när man trycker ner gaspedalen så accelererar den inte som den ska, har haft den på service flera gånger men hade inte en tanke på att be dem byta oljan i växel lådan. efter en vända till Stockholm så slutade växlarna fungera helt.
När den är kall går det att få i växeln och köra en bit..
Har kollat oljan och den är smutsig plus att det kom ur lite flis så jag undrar nu är det värt försöket att tömma ur och fylla på ny olja med filter eller är det något i lådan som gått sönder så är det väl ingen idé att slösa pengar på det.
Har ju inte råd att lämna in den för att renovera lådan precis.

Om jag skulle sälja den som den är, vad kan man ta för den?
alla tips och idéer är välkommna mvh Hazty

Länk till annonsen:
Länk
ha
6
hazty
330d touring -04
tillägg: Felkod: DTC 34 -Växelövervakning 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
GM-automaten var ju något underdimensionerad till den motorn, rätt många som har fått problem i förtid...

Mvh
ha
6
hazty
330d touring -04
hm ja lätt att vara efterklok, men nu måste jag göra något åt de här..
vad kan man ta för bilen som den är? jag menar det är ju inte helt omöjligt att den fungerar om jag sköljer rent lådan och byter filter..
men jag har inga pengar att lägga ut mer så vad kan man ta för den om man skulle sälja den som den är?

och som andra alternativ skulle ja försöka fixa problemet själv men då behöver man tydligen sprecial verktyg från bmw? hur kan ja få tag på sådana ?
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Skulle tro att du kan få ca 25-30.000 för den i bästa fall. Ett automatlådebyte gick på 50.000 kr för 5 år sedan.. Troligare ändå mer idag.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
det kostar ca 3000 att byta olja hos en automatlådespeciallist tycker ändå att du ska försöka byta. Den gå ju när då är kall så det känns mera som behov av byte av oljan. filtret kan var igentäppt.

MvH Bmw 4-ever
ha
6
hazty
330d touring -04
sant, går ju ändå att köra lite när den är absolut kall..

jag får göra ett försök.

Jag hörde att när man fyller på oljan sen så ska de göras i 2 etapper, dels när den är av och sedan i P - Läge. är det samma sak när man dränerar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.