AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
689

Obalans i ratten E30 Cabriolet, nu äntligen löst!

da
3
daggpil
320i Cabriolet 1991
Efter att ha bombats med tips från mer eller mindre kunniga personer omkring mig hur jag skall lösa problemen med kraftiga skakningar i ratten i 40-50 km/h samt vid 70-100 km/h så har nu friden lagt sig i mitt sinne.

Förra ägaren till bilen berättade att han försökt med att balansera om däcken och flytta fram till bak och vice versa utan resultat. Bilen har även genomgått framvagnsinställning och byte av alla bussningar utan resultat.

Lösningen heter Continental Sport Contact. Fick dem pålagda idag och instruerade personalen på däckfirman att vara extra noggranna. Nu går bilen som det anstår en BMW.
Aldrig mer att jag lägger på Dayton däck. Nog för att de är billiga men för några hundra kronor mer per däck får du kvalitet och runda däck!

Det funkar säkert lika bra med Michelin, Semperit, Nokian osv. ( Jag är inte köpt av Continental ;-) Mitt tips; satsa på ett kvalitetsdäck till en kvalitetsbil. Mvh/Daggpil

Känner igen problemet. Min lösning heter Michelin. Jag har aldrig haft balansproblem med dessa däck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.