|
|
|
|---|---|
Marfu |
Det sägs lite här och var att det inte lönar sig att importera nya BMWs från Danmark, varför? Jag har fått ett exportpris från en BMW-återförsäljare som ligger mycket under Sverigepris. Vad kan jag ha missat. Exportpris [DKr)x dansk kronkurs[1,17]x Svensk moms [1,25]+ svenska avgifter [5000Kr]=Pris Undrar även hur garantier gäller i Sverige? Tack på förhand |
|
Den danska kronkursen är högre än 1,17, snarare 1,25, se Länk . Dessutom så ingår fri service i 8000mil och vagnskadegaranti i 3år om man köper en ny BMW i Sverige samt att det kan skilja i utrustning, men visst varje fall är ju unikt. Lycka till! /Simon |
|
|
Har inte Danskarna fri service i 8000 mil? Det trodde jag gällde överallt. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Friservice aer exklusivt for Sverige och svensksalda BMW. Grundutrustningen i Danmark aer lagre jmf med Sverige pga det hoga danska skattetrycket. Sedan kan man spekulera i ev skillnader i andrahandsvarde den dagen man ska salja. Fraga ett opar bilhandlare de borde kunna hjalpa till. Har for mig att jag sag en 320 E46 som var danskimport pa borsen for nagra mander sedan. Mvh Asken |
|
|
Det finns fynd att göra i DK. Såg nyligen i ett av de senaste numren av AMS att den största vinsten alla märken faktiskt gjordes på en ny BMW 320ci cab. Den var över 80 000 kr billigare i DK (reggad o klar i Sverige) om jag inte minns fel. Skynda fynda, den 1 oktober träder nya EU-regler i kraft. En harmonisering av prisnivån ska då inträda. F-n tro't. |
|
|
...I er nogle år bagefter med denne ide...ca. 30% af nybil salget i Danmark eksporteres (og reeksporteres) til andre land. Der har i nogle år været specielt billig for briter at købe bil i Danmark. Men også mange tyskere, hollændere og nordmænd har købt bil i Danmark. Det er korrekt at importpriserne på biler (dvs. udsalgspris uden afgifter, moms, avance etc.) bliver harmoniseret i hele EU om kort tid. Mange bilforhandlere har imidlertid allerede justeret priserne opad ! V-max |
|
|
Rätt, det är ingen nyhet att det finns pengar att tjäna på att importera från DK - men det var det väl heller ingen som påstod. Tips på hur man går till väga: Länk Skynda fynda... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.