|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag hade tänkt byta krängningshämmarstag / knakstag / pedelstag på min E36. Problemet är att den är sänkt rätt mycket så det sitter inte originaldelar där, och BMW vet inte riktigt vilka stag de ska ta fram. Ska tydligen vara konidämpare om det hjälper. Om man kollar på denna sidan så ska jag ha #7 eftersom jag har en 1992-03 årsmodell. Fast det sitter ett stag som ser ut som #6, fast kortare. Länk BMW trodde det var ett M3stag, så vi chansade på 31352227203 #6 på denna sidan. Det var tyvärr 7cm för långt, och även 1mm mindre i diameter. Länk Så min fråga är, kan jag sätta ditt #7 i stället då det verkar större chans att de passar, för det finns ett hål där den kan monteras i bärarmen, eller vet någon vad detta kan vara för stag som jag ska köpa? Bilder finns på: Länk om det kan underlätta. Mycket tacksam för hjälp! | |
| Kanske ska nämna också att M3-staget var 26cm, och mina gamla är 19cm. | |
| Köp dom långa och kapa bort 70mm och svetsa ihop dom igen. Om du inte har svets, så klampa in på närmaste svetsverkstad med en påse kanelbullar och delarna. Borde inte ta mer än 5 min att fixa. | |
| Det låter som ett alternativ, men går det ta bort gummiskyddet/bussningen utan att förstöra det, för det blir väl för varmt för det om man svetsar? | |
| Om du tar bort 7 cm i mitten av staget behövs ingen svetsning närmare än 8 cm 7-8 cm från leden. Det går fint. | |
|
De har de kortare stagen att köpa på tillbilen.se. Men kostar ju något så fall. För mig att jag gav 300:- för båda. Svetsa är ju billigare, men om det sen håller?? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Klart att svetsningen håller. Staget är ju svetsat på kulleden och det håller så varför skulle inte nästa svetsning hålla? |
|
|
För vissa som inte kan svetsa fåt det inte att bränna genom. Lägger en krans på utsidan bara. Därför.... Annars är fan svetsen starkare än materialet. Var ett tips åt honom om han inte hade möjlighet att finna någon som kan svetsa eller helt enkelt inte vill ha det svetsat utan köpa rätt. Vart ett tips bara åt honom. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Tack för hjälpen, har kompisar som kan svetsa, så det ska nog gå bra om jag tar den vägen med! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.