|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 523 touring -00 och den har gått ca 21000 mil. Problemet är att motorn slår av vid körning. Stömmen bryts, färddatorn slår över till tyska. Motorn startar sedan upp igen eftersom växel är i. Jag är jätte tacksam på tips ang problemet. //Thomas | |
|
Det första jag skulle kolla var att allt runt batteriet ser rätt ut. Dessa bilarna är rätt griniga om något sådant spökar. Hur ofta händer det? |
|
| Det varierar. Ibland kan det vara 1-2 gånger/körning men ibland går det dagar utan att det händer något. | |
|
Kamaxelgivare/Vevaxelgivare kan oxå spöka hände samma sak med min 520i kan vara värt att kolla mvh |
|
|
Hej! Hade precis samma fel på min bil, den stannade och var helt strömlös för att sedan fungera bra ett tag. Jag kontrollerade batteriet ink. klämmor samt provade med båda nycklarna men ingen skillnad. Efter att läst på lite om felet så provade jag att byta tändningslåskontakten och nu fungerar det bra igen. Den kostade 700:- på BMW. MVH Andreas |
|
| Tack för alla bra tips. Blir det felmeddelande om tändningslåskontakten är i sönder? Jag får väl lämna in den men nu har den gått bra ett par dagar. | |
|
Det blir nog ingen fel kod på kontakten i sig, men det kan nog bli andra felkoder. När min ström bröts kort så fick jag "Engine failsafe prog." i dispalyen så det blir säkert följdkoder av olika slag. Har tyvärr inte gjort någon avläsning själv ännu. / Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.