|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Micleg:Det är alltid lika trist att behöva bråka och i värsta fall t.o.m bli ovänner. Men i ditt fall tycker jag ändå du ska kräva en ny baklucka eftersom bilen fortfarande har nybilsgaranti kvar. Enl Vi Bilägares expert så var just detta med nybilsgarantin en av anledningarna till att de rekommenderade mig att KRÄVA en helt ny baklucka, detta eftersom att galvet delvis förstörs när luckan slipas ren på de rostiga ställena och en lucka som bitvis saknar galv (rostskydd) var enl VIB expert ej att anse fullt likvärdig med en ny. Dessutom ansåg han att en omlackering endast var en tillfällig nödlösning. VIB t.o.m rekommenderade mig att göra en anmälan till ARN ifall BMW hade nekat mig luckbytet. (Nu gäller detta råd endast bilar med gällande nybilsgaranti kvar) |
| Okej, får se vilket bemötande jag får men jag håller helt och hållet med dig angående ny lucka om nybilsgarantin finns kvar, en lagning är ju inget annat än en lagning. Det är ju inte så att dom skarvar en kabel eller sätter dit bättre begagnade bromsskivor om sådana grejer strular under nybilsgarantin. | |
Roffa1 |
Micleg: Joorå, det förekommer faktiskt att vissa mindre nogräknade åf ersätter trasiga o defekta delar med andra halvfräscha delar från begagnade/skrotade objekt. Detta trots gällande nybilsgaranti. Denna verksamhet praktiseras bl,a av den åf som du köpte din 320d EDE av;-) |
|
Micleg och Roffa1, ni verkar insatta. Om jag förstått det hela rätt så är Hackefors ett bättre ställe än Tornby att vända sig till när det gäller garantigrejer. Jag ska fixa en sak på garantin och har beställt tid i Hackefors eftersom jag hört att de är bra men man funderar ju lite om man valt rätt ställe att vända sig till. Vad säger ni? |
|
| Just nu tycks ju bedömningen vara att Hackefors är bättre. Ska åka förbi där på måndag ang luckan. | |
Roffa1 |
Den ansvarige verkmästaren i Hackefors har kompetens för att avgöra vad som orsakat vad som tex rostangrepp,osv. i Tornby frågade den ansvarige PE mig som kund vad jag trodde bubblorna på min baklucka berodde på? då dalar förtroendet snabbt. Att sedan Hackefors dessutom uppvisar en trevlig attityd, får mig att känna mig välkommen tillbaka som kund. Tillskillnad mot den s.k kundmottagningen i Tornby där man blir bortkörd/portad o t.o.m straffad som kund. |
|
Jag har också erfarenhet av bägge ställena... Hackefors Bil ligger ljusår före Autopartner i allt jag haft med dem att göra. Inte en sekunds tvekan från min sida vilken av dessa två jag väljer. |
|
| Låter bra. Då ska jag försöka stödja Hackefors så mycket det går. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.