|
|
|
|---|---|
| Länk en z3:a med endast 971mil på mätaren och dessutom riktigt fin färgkombination.. ett helt ok pris dessutom.. synd att man inte har pengarna för detta var verkligen en fin bil.. ni som letar efter z3 spana in denna hehhe | |
|
Det här får jag väl skit för, men ett j-a överpris i mina ögon. Snålt utrustad. Lilla motorn. Är det 15" fälgar? Ruskig färgkombo med vitt skinn. Visste inte heller att rostiga bromsskivor var en del av "nyskicksutrustningen". [Nu duckar jag] /WGG |
|
|
Ytrost på bromsskivorna brukar vara en direkt följd av att man tvättat bilen, således inget att hetsa upp sig över nämnvärt. Enda möjligheten att kringgå detta är genom att skaffa keramiska skivor men det torde vara "en smula" overkill på en Z3 2,2 ;) Det står i annonsen att priset är diskuterbart och vi får hoppas att den gode Göran är redo att hoppa ner en hyfsad bit i pris för att få bilen såld. |
|
|
Den bilen bör vara nästan som ny. Rätt unikt är det ju. Men grön metallic och vit klädsel känns inte självklart rätt. Jag letar nog vidare efter en 6-cyl facelift. Vad sägs om atlantablå Z3 3.0 i Mariestad (Blocket)? Tycker ni att bilpriser.se ger hyfsat rätta priser på Z3? Nu begärs förstås säsongspriser. |
|
|
Nej då, jag hetsar inte upp mig över ytrosten på bromsskivorna (tvättar själv mina bilar, så det var ingen nyhet). Men jag har svårt att förstå TS "helt ok pris". Främst med tanke på den snåla utrustningen. Lilla 6:an. Och visst, extremt låga mil, vilket jag ser som en klar nackdel. Tydligen gubbkörd (dödsbo). Den har ju rullat för LITE. (Torkade slangar och packningar? Tio år gammal olja? Tio år gammla däck?). Jag kan inte prisbilden på z3:or, men om någon bett mig GISSA rimligt försäljningspris, hade jag sagt 100 kkr. /WGG |
|
|
Rätt köpare betalar garanterat premium över motsvarande bil med X antal tusen mil på mätare men visst ska det prutas en hel del innan det känns vettigt. Dock är det udda med en bil som rullat så lite på så lång tid och det ligger nära till hands att tro att serviceintervallen inte följts. Jag känner till en Mazda Miata från 90-talets första hälft med omkring 200 mil på mätaren och den behöver definitivt helt nya vätskor rakt igenom, nya däck och säkert en rad andra slitdelar bytta innan den är fit for fight. De senaste tio åren har den inte rullat en meter men jag har tänkt ta mig en titt i garaget där den står under sommaren för att se hur den mår. |
|
|
Kan inte första varför en bil som gått mindre än 1000 mil på tio år skulle kunna vara i sämre skick än en välservad som gått 1000 mil per år i tio år.... Då ska lågmilare värderas lägre? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.