|
|
|
|---|---|
| Bytte bromsbelägg bak på min 320D-06 larmade varken på slitagevarnare eller Idrive utan hade ca 300mil kvar enligt indikatorn. Efter byte så försökte jag reseta belägg bak men det kom inte upp någon ny körsträcka utan bara:----- och så började larma för byte av beläggen. Vad göra?? | |
|
Din slitagevarnare har varit påverkad ett bra tag, den "slits med milen" så att säga och beräknar hur mycket belägg du har efter det. Bara att bita i det sura och köpa en ny varnare så ska det inte vara några problem att göra en reset efter det. |
|
| Men den larmade inte direkt efter att jag bytt beläggen, utan först dagen efter när jag gjorde en reset, borde det inte larma direkt om det är slitagevarnaren? Men det är alltså den som beräknar sträckan?? | |
|
Då är det nog själva reseten som kräver en helt osliten slitagevarnare. Jag hade precis samma problem som du när jag bytte skivor och belägg. Om jag minns rätt så börjar bilen räkna från 12 eller 15000 mil. Har den sen gått ner ytterligare efter det så har den blivit påverkad och då måste du byta varnaren när du byter beläggen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.