|
|
|
|---|---|
|
föesökte söka på forumet men hittade inget svar. Så är det någon som kan vägleda mig i vilket däcktryck jag ska börja med fram resp. bak när jag ska åka på bana. Bilen i fråga är en m3 e92 däcken som sitter på är michelin pilot cup alltså r-däck jag tänkte starta på 1,9 runt om och räknar då med ett varm tryck på ca 2,3 vad tror ni?? mvh daniel | |
| ..19" | |
|
Jag skulle rekommendera rejsa.nu för frågor om detta ämne. Fast det kanske finns många banrävar här också. __________ Mvh Grelle |
|
| jo jag vet kollade runt där också men hittade inget konkret svar | |
| Michelin har en guide för sina R-däck om hur man ska ställa in med hjulvinklar och däcktryck. Finns länkad från rejsa någon stans men bör också gå att hitta via Michelin eller google. | |
|
Saxat från folder Länk Michelin® Pilot® Sport Cup tires are designed to operate at pressures ranging from 32 psi to 36 psi hot. A cold pressure of around 25 psi (front) and 28 psi (rear) should be a good starting point, which can then be fine-tuned to your car’s setup and your driving style. You should never go below 20 psi cold, to avoid any risk of bead unseating. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.