AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.948

inköp av e60

Hejsan ska förhoppningsvis köpa en e60 525 eller 530, är det några större skillnader på dessa i motorstyrka?

Har hittat lite på blocket
Länk
Är det verkligen ingen Parkeringshjälp i denna? Och det är väl ingen 2004 utan en 2003 egentligen? Nån som vet något annat om bilen?

va och tittade på denna idag: Länk såg helt okej ut i lacken samt invändigt dock med tygsäten och har gått 15800 mil och tråkiga små fälgar. Min spontana tanke på denna var att det borde gå att få ner priset en bra bit, vad tror ni?

Vågar man köpa en så pass dyr bil som gått så pass, min far tjatar om att ja ska köpa en bil som gått under 10000 så motorförsäkring gäller på bilförsäkringen, men då springer priset iväg ganska ordentligt!

Har läst mkt trådar ikväll och det verkar vara en del problem med batteriet, att man får byta det såfort det börjar bli dåligt med spökande instrument som följd, vad kostar det? Även hjullager och styrleder ska kontrolleras, något mer man kan kontrollera förutom oljedropp o.s.v.

mkt tacksam för svar :)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
530'n har mycket riktigt ingen PDC och är en 2003, tillverkad juli.
I allmänhet när det gäller E60 så tycker jag du ska ha en bil med komfortstolar, det är ett riktigt lyft för bilen.
Okey, hur ser komfortstolarna ut, verkar inte vara så stort utbud på marknaden just nu
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Länk Så!
Okey tack! verkar vara svårt att hitta en sådan i skåne på bilhandlare i skåne som passar min budget :)

har du några andra synpunkter på det jag skrev?

tack!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Nej, inte egentligen. Batteri är dyrt, 2-3k beroende på motor antar jag. Styrlederna verkar vara usla, men jag har hittills klarat mig från byte av bussningar/leder alls.
En bild till på komfortstolar: Länk
Okidoki, ser mysiga ut dom dära stolarna :) , men beträffande motorstyrkan, är det stor skillnad på 2.5 och 3.0?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har bara kört 530 och 523LCI, vilka båda var rätt hopplösa :)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag fick byta hjullager och styrleder på min förra 535d redan vid drygt 9000mil.
Jag har svårt att tro att du behöver motorförsäkringen på en E60.

Personligen så tar jag hellre lite mer utrustning och mil, än lågmilad och tomhylsa. Men smaken är som baken =).

Men en 2004 som gått 15000mil innebär att den gått lite drygt 2000mil per år, vilket är helt normalt och inga höga mil alls.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

thestaar
Här är en 530 i skåne med rätt pris. Skada på frontspoiler går väl att fixa.
Aldrig vinterkörd enligt uppgift.....
Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
thestaar: Japp, du märker en mycket tydlig skillnad mellan 2.5:an och 3.0:an, speciellt de tidiga modellerna som hade just 2,5 lit och 3,0 lit (de blev sedermera utbytta mot en 3.0 lit i olika utföranden, men man behöll beteckningarna). Men är skillnaden tillräcklig stor för att du "måste" köpa en 530i? Det avgör du själv! :o)

----
BMW CS #6212
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Täckt regplåt, ägaren heter BMW 530i, det i kombination med ett lågt pris gör att det känns som ett mycket osäkert köp där frågan är vad som mer är dåligt.
Dessutom en 530i från 2004 som aldrig varit vinterkörd är väldigt unikt.
Jag misstänker att det är en nyimporterad italienimport och därav ej vinterkörd.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Herr Gaspedal
Täckt regplåt Länk
:)
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Menade 528:an Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det är stor skillnad att ha täckt plåt på en forumpresentation där det finns skäl att vara anonym mot att ha täckt plåt vid försäljning där man vill redovisa ärligt vad man säljer. Och vill man inte redovisa det så blir åtminstonde jag misstänksam och sorterar undan objektet för att välja ett av alla som har synlig skylt. Undantag kan gälla vid unika bilar vilket jag inte ser en vanlig E60 som.
sorry grabbar, fortsatte att vara en saabare, köpte en 9-5 aero istället :) kanske hörs i framtiden ;)
Li
45
Lifeisgood
520d -17 x-drive M-sport f10
525i -06 M-sport e60 (Såld)
Täckt reg.plåt gör inget tycker jag.
Jag ringde upp och bad om de, fick det i samtliga fall. Men jag ser mer positivt på att vissa allt, med seriöst namn. De gör jag själv när jag säljer/har bilannons.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.