|
|
|
|---|---|
|
Jo jag är funderar på att beställa fälgar ihop med en vän, till framtida bil, vilket är en 335d Touring -07. Här kommer fälgarna jag hittat: Länk Det jag blir funderam på är att det är ET43 på dessa... Vad jag förstått efter sökning här på forumet så är ET34 det mest optimala på en E91 (Enligt vissa). Jag har mailat dom och fått som svar att dom kan få fram dem med ET35, men vad funkar utan problem, och ser bra ut ? Har jag förstått det här med ET rätt nu... En fälg med ET43 ligger 9 millimeter längre ut än vad en fälg med ET34? Sen vill jag veta vad som rekomenderas för däckdimensioner för dessa fälgar? Dvs 8,5" fram och 9,5" bak?? Tacksam för svar! Mvh! | |
| Högre ET-värde betyder att fälgen hamnar längre in. Därav namnet inpressning. | |
|
Tvärtom, har du LÄGRE ET-mått så kommer fälgen längre ut och HÖGRE ET-mått kommer fälgen längre in. Ska du ha en 335 så är det lite fel med ET43 som dem fälgarna du länkade till har. Du får hålla dig runt ET35. Oftast finns det ET35 i samma uppsättning för både fram och bakfälgen. Den mest vanligaste förekommande kombinationen är 8,5" fram och 9,5" bred fälg bak. Du kan i och för sig använda spacers, men själv är jag skeptisk mot spacers, i alla fall när man hanterar och pratar om fälgar till bil med mycket effekt som tex 335 har. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Tack för era svar! Så om jag får tag i ett par fälgar med ET35 både fram och bak (8,5" fram & 9,5" bak) så går det utan problem på en 335 ? 100% säkert !? :) Spacers vill jag helst slippa också såklart. |
|
|
Det kommer passa till 100%, jag körde med det på min sänkta e92 19" utan problem! Länk Du skulle även kunna gå ner till et 27-28 i bak utan att det skrapar i, en 91/e90 har större hjulhus än e92/e93. |
|
| Kanoners! :) Vad bör man ha för däck fram och bak så det ser bra ut på fälgen då? :) | |
|
Jag körde på 235/35/19 + 265/30/19 Är det 18" så kör med samma bredd på däcken med lägg på 5 på profilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.