|
|
|
|---|---|
|
den här delen (slangkopplingen) har gått sönder, men jag kan varken få reda på vad den gör eller hitta rätt nr i OEM. Kör just nu med en trasig nippel/ koppling men märker inget negativt. Nippeln har två slangar som går ner längs torpedväggen till .... Ja var? Bildlänk: Länk Mer ledtrådar: E39 530 touring åm 2001. | |
| Kan det vara tdenna till vacuumstyrningen pos.6: Länk | |
|
Här hittar du delens nummer till att börja med: Länk |
|
| Jo, jag började ju just med det...;) | |
|
Tack för era svar, men det egendomliga är att det är två uttag och följaktkigen två slangar som går ut från luftintaget. På oem- bilden ser det ut att vara ett uttag ( jag råkade bruta av det nedre uttaget därav problemet) |
|
| Det är inte den förgreningen under som går till tomgångsventilen då? | |
| pos.8 här: Länk | |
| Eller menar du att det satt en till slang på samma koppling direkt under den andra? | |
|
Anders: precis. Kopplingen ser ut som bokstaven F. Inte ens BMW solna hittade delen utan chansar på att det är nr 6 på ovan nämnda OEM sprängskissen, men som sagt bilden stämmer inte med min del i alla fall. Ni som har e39 or - Har ni samma nippel som på OEM strax bakom luftmassemätaren eller är den tvådelad med två utgående slangar? Att det ärcnogn form av vacumstyrning låter nog vettigt, men till vad? Det är inga större dimensioner på slangarna i alla fall. Mystiskt... |
|
|
Hittade en bild på en hel nippel: Skrolla ner på sida så ser ni bilden: Länk |
|
|
Jag har också en F-koppling där den nedre har en slang som övergår till ett rör som går ner bakom bromscylindern nånstans. Vacuum finns ju på andra sidan trottelspjället, så jag undrar om det kan vara så att det är tankavluftningen som via den lilla magnetventilen släpper ut ångorna den vägen som ska förbrännas?? Den som orkar får läsa på om tankavluftningen på realoem ;) |
|
|
Anders-72, du hade rätt! Jag fick reservdelen idag och delen är precis lika den som gick sönder för mig. illustrationen på Real OEM är inte helt korrekt. Det ser det ut som endast en vinkel med en utgång, men det är alltså ett "F" - med två utgångar. Vad den gör? Fortfarande lite oklart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.