AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
432

HJÄLP BMW köp!

lynxx
Hejsan! ska jag köpa denna bmw? är den värd pengarna
eller kan jag tjäna på o importera hjälp!

bmw 520-34 -88
23500 mil, svensksåld.
17 tum alu. hjul m. bra däck.
Vinterdäck på 15 tum BMW original alu. fälg
rullat 200 mil.
Vita blinkers.
Original spoiler på baklucka.
Nytt batteri.

Taklucka, el speglar, motorv., kupeuttag, servo, c-lås

för 30 000 ?
bild Länk
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej

Jag skulle satsa på en litet starkare motor. Minst en 525à. En sådan hittar du för denna peng oxå.

En 535 är ännu bättre då 525àn är lite trött i vissa lägen. Hur som helst är E34 en mycket fin och vacker bil enligt min mening.

Lycka till med bilköpet / Wallace
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Jämför med bilarna som säljs under BMWBörsen Länk sök på bmw 520 -88 , så ser du vad de ligger på..

Försök pressa priset till 27 000:- iaf.

Att importera själv kan bli mycket omständigare när det gäller en sådan låg prisklass, är nog inte värt det tycker jag...

"It's furious to be fast!"
Perkka
Nja, jag säg som Wallace; köp en bil me starkare motor.. Du blir annars bara besviken, tro mig jag vet av erfarenhet :)

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
Perkka
Här Lynxx kan du läsa lite om mina erfarenheter utav 520 :

Länk

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
KlantPelle
Jag tycker att det är ett jävla gnäll om att 520 är så slö. Jag har iofs bara haft Volvo tidigare(bra pålitliga bilar) men skillnaden är STOR i komfort och prestanda. Du kan säkert hitta en 525 för de pengarna men svensksåld ger dig mindre försäkringskrångel och bättre andrahandsvärde(tyvärr). Min 520 är jag nöjd med även om jag mycket väl skulle kunna tänka mig en med starkare motor. Den drar lite bensin 0.74 på långstyrning och ca 0.85 blandat. Priset han begär kan du säkert pressa.
Faan vad jag gillar BMW. Mycket bil för lite pengar.

Mvh Pelle
Jag tycker att det är som att trampa i en ko skit när man ska i väg med min 520... men det kanske beror på att jag oxå har en M5:)... Hade en 525 förut och den var betydligt piggare än 520:n.. Det är dock en skön bil att åka i om man inte är stressad..
Kan även tänka mig att sälja 520:n, Men då får man ta den som den står. Det är en Alpin vit -89a, el taklucka, el speglar,24000mil samt glapp i framvagn och troligtvis taskig fläktkoppling då tempen vill stiga i Mc donaldskön... bra i kaross och lack dock ej nyskick! som vissa brukar kunna kräva trots att man nästan ger dom bilen... lister på dörrarna har börjat släppa.
Jag släpper den för 17k som den står, och prutar inte en spänn på det...Jag har tänkt att jag ska rusta den och ha den kvar men då blir den dyrare....Det är en 7:a i slutsiffra..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.