|
|
|
|---|---|
|
Är detta någonting för en oerfaren att hålla på med? Länk Är mycket tveksam även fast dom redan är färdigskurna. | |
|
Det kommer aldrig att bli bra om du inte har gjort det förut och flera ggr dessutom. Det kommer att synas att det inte är professionellt gjord. På din bil som jag förmodar är 330 coupen, tycker jag du ska kosta på dig å låta en proffs göra det alternativt inte ha någon film alls. Att sätta solfilm är inte Nu för tiden så dyr så det var för 7-8 år sedan. Jag minns att 2003 kostade det mig 4800:- att solfilma min e36 sedan, medan det på min e90 kostade 2700:- Länk för en månad sedan. |
|
| Såg nu att de dessutom kostar 1700:-. Att lägga en tusing extra och låta en proffs göra det är verkligen värt tycker jag. | |
|
Innerst inne vet jag ju att det kommer bli tufft, men kanske hade ett litet hopp på någon/några skulle säga att "det är superenkelt, klarar vem som helst" :-) Kommer bli proffstoning om det blir nåt. Dock verkar coupé extra dyrt. Skicka ett mail till dom du länka till nu. |
|
|
Jag tror inte det blir dyrare. Jag har för mig att de tog 3000:- för 5 rutor/kombi. Det e ett gäng väldigt duktiga grabbar som gör bra jobb. Hass grejen är att om du betalar 14-1500:- och det inte blir bra så är ju de pengarna i sjön. Att få bort alla bubblor och få till fina kanter är något som kräver träning. |
|
|
Jag förstår de,men ville liksom slänga ut en tråd och kolla vad erfarenheterna säger om det. Nu är iaf en tid bokad hos bilglasdesign. Riktigt vettigt pris, slår alla andra på fingrarna som jag varit i kontakt med. Tack för tipset om dom. |
|
| Du får lånebil också, dock inte lika stark som din ;). | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
har tonat alla mina bilar sj, men jag kan rekommendera att lämna bort det, om man vill ha bra resultat utan att behöva göra om det flera ggr. framsidorutor som är enkla att ta ut är en sak, men bakrutor och andra rutor kan vara ganska dryga. ha du aldrig tonat förr så ha något proffs att fixa det. kan vara kul att lära sig men det blir oftast mer kostsamt. |
|
Har själv jobbat lite med solfilm, och jag kan säga att det krävs många års träning för att få till ett snyggt resultat! En BMW coupé är inte det lättaste att börja med, så jag kan bara rekommendera dig att lämna in till ett proffs. Verkade vara ett kanonpris också! Hoppas att du blir nöjd, och glöm inte att lägga upp en bild på resultatet! Mvh Jonas |
|
|
Hade inne bilen på det ställe som nämns tidigare och är helt klart nöjd med resultatet. Kan helt rekommendera det. Priset var det heller inget fel på :) Ska fixa bättre bild först, dom jag har nu är med mobilen och gör sig inte helt rätt mot verkligheten. |
|
| Vilken styrka tog du Hass? Visst var grabbarna både duktiga och trevliga. | |
|
Blev 15 på bakrutan och 30 på övriga rutorna. Blev aningen mörkt,men de är snyggt. Helt klart ett bra ställe som jag skulle återvända till. Nämnde att jag fått tipset att åka dit härifrån, så han skulle kika vad detta var för sida :) |
|
|
Precis den du länkar till köpte jag och monterade själv (med hjälp av lillebror..) på min 330. Har gjort det en gång tidigare med vanlig film man får skära själv så med denna PreCut film tycket iaf jag att det var hyffsat enkelt. Tog ca 4 timmar kanske? Fick inga bubblor förutom en i bakrutan som jag stör mig lite på varje gång man tittar bak :) Svårast är helt klart bakrutan då den buktar och man ska få dit ett helt stycke. Fick man den lite fel så var det bara att börja om för då var det omöjligt att få den snyggt. Det var detta som skapade en liten bubbla som jag aldrig fick bort och jag gjorde misstaget att skära ett snitt i den för att få ut luften. Jag hade andra bubblor kvar på andra ställen som dagen efter gick enkelt att trycka till för att få det att fastna, hade jag bara väntat med bubblan i bakrutan hade den säker också försvunnit.. men men.. Vi körde även med varmluftspistol (på behörigt avstånd!!) för att krympa plasten en aning på vissa ställen för att få den att passa perfekt. Har ingen super bra bild på resultatet, men sidorutorna kan skådas här: Länk Så om du vågar så säger jag bara lycka till och bli inte rädd om det blir en liten bubbla kvar någonstans, vänta tills dagen efter då det torkat och tryck lite på dem :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.