AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.180

Billiga tändstift

Sida 2 av 2
Tack för tipsen, köpte NGK BKR6EQUP från mister-solution, 6 stycken.
Totalt 49 GBP/555 SKR, på posten efter 3dagar.
Smidigt och mindre än halva priset jmf M. :)
Hos Länk betalade jag 399 :- för 6 st NGK BKR6EQUP platinum. Inklusive frakt :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Är ju helt galet vad dyrt det är i Sverige!!!

Köpte nyss 10 liter olja ink frakt från tyskland till samma peng som BMW tog för samma olja i en 4 liters dunk....

Synd på den svenska handeln men inte fasen kommer man att handla här när man får samma saker till en bråkdel av priset på nätet.

Niklas

Fransosen
rsarits
Kollade på NGK stift på en reservdelsfirma i San Fransisco, BKR6EK tror jag.
De kostade 85:- styck i sverige, USD2:40 i US, dollarkursen vid tillfället var 6:50=15:60SKr, och då får man anta att den handlaren fortfarande tjänade pengar.
Tillverkarna har också normalt för vana att ta ut olika priser beroende på i vilket land varan säljs. Undantag jag vet är råvaor, typ aluminium, stål etc. och dyra mätinstrument >250kkr

Micke
Undra vad reservdelsbutiken i Sverige betala för att ha tillgäng till sökning genom regnummret på bilen? Den möjligheten finns inte i USA.

Om ni vill se vanliga lågpriser i USA, kolla på www.autozone.com

Autozone har även "värdecheckar" dvs handla för 100 dollar så får man 20 dollar att använda vid nästa köp. LIVTIDSGARANTI på startmotorer, generator, osv. Tänk vad DOM har för inköpspriset om de kan erbjuda LIVSTIDSGARANTI.

Om man kan uppge originalkundens telefonnummer så kan du faktiskt utnytta garantin fast du köpte bilen av ägaren för 10 år sen. ÄNDÅ tjänar butiken pengar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.