AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.181

Billiga tändstift

Sida 1 av 2
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
175kr för 6 NGK BKR6EK inklusive frakt!

Länk

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag brukar handla på sparkplugs.co.uk. Leverans på 2-4 dagar och sjukt låga priser.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Ja 175 spänn va fan svårt att klå :P

Jag brukar handla från mister-solution.co.uk, betydligt bättre priser än nämnda sparkplugs.co.uk
Det var låga priser. Jag kollade på ZGR5A till min cabbe hos mister-solutions och fick priset 18,10 kr per styck inkl moms (15 %). Att jämföra med priset hos Mekonomen, 58 kr.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag har också handlat hos mister-solutions. Köpte NGK-stift till min 523:a. 212:-/st hos BMW här i stan, och ca. 60:-/st hos mister-solutions inklusive frakt. En viss skillnad. Känns som man blir lurad när man köper tändstift här i Sverige.

Låg i brevlådan mindre än en vecka efter beställning.
Lite skumt. Har inte hört talas om det ännu vad gäller just tändstift men kan man vara säker på att det är original?
Jag menar man kopierar ju kända varumärken friskt vad gäller en massa annat, lampor t.ex, och det är kanske inte helt lätt att avgöra som lekman?
Säg att produkterna är original och likvärdiga, då kan det omöjligt vara sådär 3ggr prisskillnad. Isf hade detta även kunna gällt annat också hos dessa återförsäljare.

FP
Ja, lite skumt är det.
Kollade på NGK BKR6EQUP, Mister-solutions ville ha 520 inkl frakt för 6 stift.
(GBP 10.68 enl Forex)
Mekonomen tar 190/styck = 1140.
Pirat-tändstift.....ja varför inte. Eller så är det bara ett fantastiskt påslag hos de svenska handlarna.

/Magnus, BMW CS # 07317

Den Gröne: Länk
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
Tycker inte att det är så konstigt, det här är ju vad amerikanarna betalar för sina tändstift.

Köpte nyligen redline mtl för ungefär 200kr litern, den kostar 60kr litern i usa.
Det som är lite konstigt är varför inte allt är 3ggr billigare i US, Tyskland eller UK osv?
Oljor och en del annat vet vi att vi betalar alldeles för mycket för, man behöver bara köpa lite större förpackningar för att få ner priset rejält, och vid hela fat så närmar det sig rätt nivå..
Men enstaka prylar osv är annorlunda, och handlaren måste tjäna lite också, var ligger kostpriset på ett tändstift egentligen?

FP
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
tillverkningskostnaden för ett tändstift ligger på vad de kostar att köpa i resten av världen minus "återförsäljningskedjornas" vinst, dvs någon tjänar mer pengar per såld vara än i Sverige.

Nu är Sverige en ganska liten marknad å andra sidan.
Spelar ingen roll hur stor marknaden är. Frågan gällde: Vad kostar ett visst stift att tillverka, pratar vi 10:- eller 30:- eller vad? Om man kan lägga flera hundra procent på detta i Sverige och ändå sälja så är det nåt allvarligt fel.
Det finns några branscher där man har bortåt 100% påslag, t.ex färghandeln, vissa dagligvaror och modevaror, men man kan även här vid behov lämna t.ex 40% rabatt och fortfarande ha kvar tillräcklig marginal. Det är bara vi som är dumma nog att betala fullt pris utan att klaga.
Men här pratar vi plötsligt flera hundra procent, då är det nåt allvarligt fel, eller så är det inte äkta vara.

FP
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
Finns fler branscher där hundratals eller tusentals procent påslag inte är ovanligt, vad tror du att en t-shirt av bomull som säljs för 750kr har för påslag?

Men om folk är beredda att betala 190kr/tändstift så är det väl klart att man sätter det priset?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är helt övertygad om att det är äkta vara och att våra konsumentpriser är åt skogen på de flesta produkter och tjänster...

Men det är väl baksidan av att "alla" i Sverige skall ha löner som räcker till en stor villa, ny flådig bil, sommarstuga, husvagn och minst två thailandresor per år för hela familjen... ;o)

Internethandlare kan ju generellt hålla ganska låga priser på grund av ringa omkostnader i förhållande till en auktoriserad verkstads dito.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag skulle tippa på att materialkostaden på ett stift är några kronor, sen några kronor till i tillverkningskostnader. Resten är påslag och skatt.

Jag har beställt stift från mister-solution säkert 6-7 ggr, de ser väldigt genuina ut måste jag säga. Att De skulle tillåtas sälja illegalt kopierade stift i UK år efter år känns föga troligt.

Jag köper nästan allt från först och främst Tyskland och Kina, även UK. Och när det behövs från USA. Det finns grova pengar att spara.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Appropå färghandeln, jag har fått uppemot 70% på en firma där jag känner butikschefen. Jag tvivlar på att priset är lägre än inköp :)
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
Det motsvarar ett påslag med 333% :)
Undras vad ett par solglasögon eller vanliga glasögon som säljs för sådär 4000:- och som det står t.ex CK på, egentligen kostar att tillverka? Eller en väska med små bär på en liten mässingsplatta för sådär 7-8 tusenlappar..?
Det är lika sjukt som att den "fina" affären tar 3-4 loppor eller mera för ett par progressiva glasögon medan man kan få ett par motsvarande hos t.ex Favoptic för under tusenlappen.
Visst är vi lite dumma som betalar utan att klaga...?

FP
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Dom som köper och inte klagar vet inte bättre :)
ri
699
riku
740iA -97
Handla mer från soffan så kan man kanske tvinga handlarna här hemma att sänka sina priser.
För mig spelar det ingen roll om det står BMW eller inte på paketet, det är innehållet som räknas och så länge det håller bra kvalitet så är det okej.
Visa användare
83
Birgeer
BMW M3 3,2 -97
BMW 318 -97
VOLVO 142a -72
BEACH BUGGY-67
Husqvarna -67
HUSQVARNA MILITÄR-68

Tack för tipset sparkplugs.co.uk.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag är bara tvungen att förtydliga att mister-solution är ett bättre val.

Jag tog ett exempel, 6st BKR6EK från sparkplugs.co.uk €31.5, mister-solution €27.2.. deras checkout är grymt enkel dessutom. Ingen registrering krävs, bara betala med Paypal och stiften är påväg till adressen registrerad på din Pypal.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.