|
|
|
|---|---|
540-e39 |
hej Letar febrilt efter en 540ia utan att hitta nåt som faller mig i smaken riktigt. Snubblade nu över en 528ia från 98 som jag fastnade för. men den gick inte så bra som jag hade förväntat mig. Jag vill ha bilen, men jag vill inte att den skall vara så slö som nu. Behöver alla tips på tirm, billigt/dyrt svårt/lätt att få en 528ia att gå riktigt bra. !! tacksam för all hjälp snarast då jag står mellan valet och kvalet till en snygg bil!! |
|
Kontakta Asken...han vet nog vad du behöver! =)) En ledtråd, Länk /Manray/ |
|
540-e39 |
tack. 5000 euro för 300hk? aldrig. Bättre jag letar vidare efter en likadan (samma skick och utförande som 528ia) med en stor motor. Jag tror aldir gdet går att kräma ur en sexa så mycket att den blir lika fina att köra som en v8. Är det nån som trimmat sin 528 till skapligt klös, utan att behöva ta banklån?? |
|
köp en V8 direkt, allt annat är bara en nödlösning som ändå inte räcker till. * BMW SAME * |
|
|
Jag håller med! Och trimmar du en V8 (som jag håller på med) går den ännu bättre! Rolig bil. :) H U M A N R A G E |
|
|
540e39: Du laer aldrig bli nojd med mindre an 540 tror jag. Iaf om jag kanner dig som jag kanner mig sjalv. Kompressorn ger 528 battre prestanda an en org 540, du missar dock en del vrid fraan botten. 540 med komp ar bland det mest optimala i familjestresscontainervaeg man kan hitta:) 5000 EUR ar faktiskt billigt med tanke pa att du faar ca 40% mer effekt. 540 kostar nog me an 5000Eur for samma bil. Ta god tid pa dig nar du letar bil. Fraschast bilar hittar man genom www.bmw.de oftast, samt den nodvandiga livfrosakringen Europlusgaranti som sparar maangen skoen sekin:) Ha en stabil helg oenskar en sonderbraend Asken:) |
|
540-e39 |
Asken och co! jag tror ni övertygat mig. Bättre jag kyler ned mig lite och letar efter en riktig bil tror jag. Inte för att 528 inte skulle vara riktig, men jag menar att jag hellre väntar tills det dyker upp en bil jag verkligen vill ha. Slipper man bli besviken i efterhand. Kompressor i 540?? Berätta! |
|
540-e39 Titta in i Asken's dagbok (börja läsa vid 2002-05-05). Länk Ett annat hett tips är att söka i forumet, här kommer två exempel: Länk Länk roadZter |
|
540-e39 |
de va häftigt. Var bor denna ägare till den feta 540:in? vore coolt åka med en sväng innan man pyntar 65000:- plus boende i norge i en vecka under monteringen. Det stod i länken att EES avvisar vissa bilar som inte uppfyller ett visst orginalsskick och prestanda. Jag läser mellan raderna och fattar att det rör sig om långmilare, kanske taskigt servade. Var går gränsen för att uppfylla bilens krav hos EES? Skulle vara bra att veta eftersom jag fortfarande letar efter ett fint exemplar. Skulle vara döden att köpa på sig nåt som amn inte ens vågar chipa, med tanke på att den drar fett med olja och ryker eller nåt. Tacksam för svar. |
540-e39 |
glömde fråga oxå: -Är det manulell eller automatlåda i 540in med kompressor? Vore coolt att veta vilket som håller INNAN man köper nåt. Jag vill ju ha automat. Helst. Nu har jag vittat en 540i sedan -98 med all utr & 18" som gått 15000mil. Nu suger det i biltarmen igen. kanske skulle tillägga att jag letar endast i Tyskl då utbudet är större.. Vill veta vad jag skall köpa innan jag åker ned. de e ju en bit. Skulle det visa sig vara ett vrak och man har åkt som en idiot i två dagar...hmm... |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är en IA alltså en steptronic.Jag har åkt i "askoppen" från 0 till en bit över 200 kmh, imponerande, samma drag i maskin hela vägen. 0-100 straxt över 5 sek samma tempo upp till 200 med last i bagaget + tre personer. När hastighetsmätaren började på andra varvet lät Asken via telefon från Autoban som Tiff i MclarenF1. Tur att det finns handsfree för att tala i telefon i 270-280 är nog ingen bra idé. MVH Hasso |
540-e39 |
ha ha!!! hur fan gör man med v-max stoppet då, för att hunna åka v-max runt 300?? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mappar om, höjer det,men det varvade inte så där jätte mycke vid 270-80 har jag för mig inte på rött i allafall, jag frågade men kommer inte ihåg 5700 nånting ev. MVH Hasso |
|
54'-e39. Hitta dig en fin 540 och kor ett par manader. Efter det ar du redo att tanka i kompressorbanor. Mig tog det over ett ar att bestamma mig... Vet hur det ar, ett steg i taget. Processanalys.se eller autoclassica.se kan hitta fina bilar at dig om du inte vill gora det sjalv. Ang ESS sa ar det sa om du har ett vrak sa monterar dom inte,pga tidigare MYCKET otrevliga erfarenheter av sadant. Det forstar jag dom. Nar du akrt 540 ett part manader maila mig:) Mvh Asken ps aker inte demobil men bor i sthlm ds du hittar mig pa vagarna om natten da jag kakar hojar och 911:or:)) |
|
540-e39 |
sysst. tack. Jag mailar när jag tröttnat på min kommande v8. Hoppas ja kommer över en bil snart bara.. e 15000 mil för mycket eller? (för EES mod.?) Ju färre mil däxto bättre fattar jag ju, men en bil som gått 15000 och har en utbytesmotor som gått 8500?!?!? varför i helvete e den bytt? Man blir ju lite fundersam.... Jag hittar ju inte mina pengar på gatan...jag tittar varje dag, men nix...hittar inga.. =-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.