|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Det man blir sur över är ju folk som inleder med: "Hej, jag bjuder 75.000kr" på en bil som kanske är ute för 100.000kr. Men dessa är i många fall halvprofessionella svarthandlare så det är inget att göra affärer med ändå. Köpte nyss en motorcykel just på det sätt som beskrivs ovan där jag beskrev att om hojen inte har fler fel än de som är beskrivna så bjuder jag xxx kr. Gick alldeles utmärkt och priset blir ungefär 12% lägre än utgångspris. ------- //Lövet |
|
|
SEU580/JP75155 är en väldigt tidig M3 E46, byggd 7/00 och är med största sannolikhet en pressbil som körts i samband med presentationen. Personligen har jag också svårt för bilar med motorbyte. Stephan |
|
| Har inga problem med bilar med motorbyte bara en bra verkstad har gjort det och att det inte är gjort nyligen, så att eventuella misstag i installationen har uppdagats och korrigerats. | |
|
Med tanke på hur stor andel av tidiga E46 M3 som fått sina motorer utbytta så är det ju nästan svårt att undvika. ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
Det som kan vara lite avskräckande med den röda M3:an är antalet tidigare ägare: 15 stycken. |
|
Jag prutar gärna över telefon men i samband med att man först fört en seriös diskussion om bilen, dess kondition och historik. Givetvis kan man inte lämna ett bud helt utan vissa förbehåll tex att bilen är som utlovad. Är allt som sig bör när man kommer är det i regel en smidig affär. När jag säljer har jag inget emot att folk vill diskutera pris innan de kommer. Betydligt mer irriterande med någon som kommer och kollar, provkör inte hittar några fel men ändå ska pruta kraftigt. Då tycker man de kunde besparat mig tiden att visa bilen när affären ändå aldrig kan bli av. |
|
| Hittade en gammal tråd om samma bil på AP Länk | |
Roffa1 |
Då har det alltså varit ytterligare två stycken ägare sedan den tråden var aktuell. Verkar ej så lovande. Det kanske är en problembil. Dessutom framkom det varför bilder på inredningen saknas i Blocketannonsen;-) |
Roffa1 |
Detta bör väl vara ägaren av den röda M3:an. Länk |
| Ja tänk så liten världen är :) | |
|
hehe världen är mycket liten :) kan ge svar på några utav folks "påståenden" här. Ja motorn är bytt, det är den gjort 2004 så eventuella "missar" vid byte är det inte att tala om... Ja, inredningen är röd, hade en och kollade på bilen idag och hans kommentar var samma som min när jag såg bilen första gången "fan det var ju riktigt läckert med den här röda färgen", men smaken e ju som baken :) Ja, det är 15 ägare på bilen, jag har haft den i snart ett år (säljer den mycket motvilligt), tidigare ägaren hade den så lång tid så att enbart han finns med på reg.beviset (så minst 3 år då?). En bil som byter ägare ofta skvallrar ofta om att allt inte står rätt till och därför säljs bilen illa kvickt när man upptäckt felet. Men när nu både jag och tidigare ägaren haft bilen relativt lång tid så hoppas jag folk fattar att så inte är fallet. Sen så får jag nästan känslan av att jag skulle ha satt ut bilen ~30 tusen dyrare enbart för att många ska pruta 20% på priset... Och till er som är seriöst intresserade så ring gärna och ställ era frågor och komma och titta på bilen, MEN åk FÖRST och kolla på en som har gått 12k mil som dom begär 10-20 mindre för... då kommer ni förstå att ni får vad ni betalar för om ni köper en väl omhändertagen bil som min, provade en hel del m3or innan jag väl hittade min pärla :) |
|
|
Bra med en kommentar direkt från källan. Då kanske vi kan avfärda påståendet "Bjud 170.000:- har du "rena cash" så får du bilen redan idag;-)" Bilen är kanonsnygg utvändigt, imolaröd i kombination med CSL-fälgar blir helrätt. Men varför inte några bilder på interiören? Jag låter mig gärna övertygas om att det är läckert med rött skinn. |
|
Roffa1 |
ESvensson: Friskt vågat att sticka ut näsan här och svara;-) Har några frågor: I en tidigare tråd klagar någon över olika färgnyanser på dörrarna, är dessa omlackerade? i så fall varför. Undrar likaså hur långt utbytesmotorn gått till dags datum. Och så avslutningsvis frågan om interiörens skick, någon har tidigare nämnt att den skulle vara sliten? |
| Roffa: Skall du köpa M3 eller slösar du bara på killens tid med massa onödiga frågor om du inte skall köpa... | |
Roffa1 |
Onödiga frågor? |
|
Holler med Slippy, >>Roffa Sak du köpa bilen, eller? Lägg ner annars. |
|
|
Roffa gillar att lägga sig i andras affärer. Har märkts tydligt i andra trådar. ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
Tycker detta är ett "gyllene tillfälle" att ta reda på om alla dessa tidigare omnämnda brister verkligen existerar. Nu har vi ju den senaste ägaren närvarande för att besvara dessa frågor på plats. |
|
Men vad har du med saken att göra? Är du nån sorts utredare eller åklagare? Och vem har gett dig mandat att ifrågasätta nått överhuvudtaget? Sköt du ditt istället för att leka polis, så tillvida du inte är köpare på bilen. Mvh Marin |
|
|
Så länge inte folk kommer med falska påståenden så har jag inga problem med att bilen diskuteras här eftersom jag vet att den är felfri :) Anledning till att det inte finns bilder på interiören är att jag hade åkt 100 mil på några dagar i bilen och hade inte orken att dammsuga och ta bilder, finns annars 2 st bilder på garaget.org/baltis Roffa1 : japp det var uppe i en tidigare tråd (läste själv tråden innan jag köpte bilen), finns inga som helst nyansskillnader på dörrar mot resten av bilen, så måste väll helt enkelt bara ha varit något med bilderna eller speglingen på dom bilderna... Motorn har nu gått drygt 5000 mil... fick inspII runt 4000 mil, felskrivet i annonsen av mig den byttes inte vid 37** utan vid 39**. Om nån här nu skulle vara en riktigt spekulant så kan jag informera er om att vill ni ha en FIN imolaröd m3a får ni snabba på... börjar redan sakna den och har inte ens sålt den... så 2 dagar till sen behåller jag den :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.