|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Denna du menar eller? Länk |
|
| Du var snabbare ;) | |
| 170k för den röda måste ju ändå vara lite dyrt? Man får ju trots allt en fin -04 för 10tusen till... B-) | |
Roffa1 |
GE: Av de M3:or som "för tillfället" finns tillgängliga på Blocket;-) Naturligtvis är det ett bättre köp med en 2004 med betydligt färre mil. Men TS vill väl ej vänta in rätt tillfälle. |
Terry N |
När det gäller dessa bilar och dess höga repkostnader, om det händer ngt, och det gör det garanterat när milen rullat till, är det ännu viktigare att lägga till en del pengar för att få ett mkt välskött exemplar. Lyd mitt råd, var inte dumsnål. Låga mil och välskött betalar tillbaka i längden. Mvh och lycka till, håll ut när det gäller M3, till slut dyker rätt ex upp. |
|
Jo, Imolaröd är väl egentligen min favorit, men oftast ligger de ca 30.000:- högre än motsvarade M3 i andra färger, så det är tydligen inte bara min favorit. Svårt att motivera mig själv med 30.000:- extra för bara rätt färg på en gammal begagnad bil, när jag mest är ute efter prestandan. |
|
|
Alltid lätt att vara "expert" och uppnå under när man inte behöver bevisa något. Är ju oftast bara snack och bör ignoreras för en seriös diskussion. Själv fick jag en M3a för strax över 100' senast, en 09 förståss... Den röda verkar fin, är inte pengarna ett problem så tror jag det lönar sig i längden. Finns ett par andra som gått runt 12' mil, man kan alltid höra med några av dem vad slutpriset hamnar på. |
|
|
Pär:an: i just detta fallet så verkar det ju vara fler anledningar till att den kostar mer än de två andra som diskuterades tidigare. Den har ju rullat hälften så långt samt att den åtminstonde på bild ser betydligt mer välskött ut än den silvriga. Dessutom medföljer ju lite roligare fälgar. Original 18" gör inte riktigt bilen rättvisa. ___ //Ulf |
|
|
Roffa1: "Bjud 170.000:- har du "rena cash" så får du bilen redan idag;-) " Ligger det något bakom detta eller är det en ren gissning? Är den så fin som den ser ut hämtar jag den ikväll för 170' trots att jag är tveksam till röd skinnklädsel. |
|
|
BjörnB: FDI. Snackat med ägaren av den röda och 170.000:- går den verkligen inte för idag ;) Inte beredd att pruta mkt alls eftersom annonsen är så ny, och jag har full förståelse att han vill testa att få ut mer ett tag först. |
|
| BjörnB : Det är bara att du tar med dig Roffa1 dit så kan han bearbeta säljaren medan du provkör. Efter det så gissar jag på ett slutpris på under 150k. | |
| Programmer: Du har helt rätt, just denna röda är värd en betydande slant mer. | |
|
Vad var det Roffa1 värderade E90 325an till i förra veckans tråd - visst var det 75.000kr? Säger väl en del om hur mycket substans det ligger bakom de uttalandena. ------- //Lövet |
|
|
Pär:an, ok tack för info. Inte förvånad. Den ligger ute till salu på rejsa.nu sen ett par veckor tillbaka. Där är priset sänkt till 190' (från 200'). Kan du få ner den till 180' eller strax över så tycker jag det låter som ett bra alternativ till din långmilare för 154'. Kanske går att avyttra 2 uppsättningar fälgar för 10' och då är inte skillnaden så stor. (Dock ska du behålla CSL-fälgarna, de gör hela bilen) |
|
Roffa1 |
Pär:at: Jag förstår att säljaren ej vill pruta över telefon, bestäm istället en tid och åk dit o titta på bilen, provkör den och undersök allting noggrant. du hittar säkert flera irriterande skavanker eller felaktigheter som påverkar priset i rätt riktning. Om du fastnar för bilen så låt då testa den hos MHF eller BMW innan köp. Om vanosen krånglar eller behöver bytas ut så har jag hört talas om mkt höga priser (avskräckande höga) varmkör bilen ordentligt och lyssna efter rasslande ljud på tomgång. Ha ingen brådska med att bestämma dig... |
|
Har ingen bråska egentligen... men jag tror jag nu har blivit övertygad om att inte köpa den allra billigaste på blocket (om den inte är radikalt billigare). En bara något dyrare och som redan har lite bättre fälgar och mindre mil kan nog vara ett lika bra köp totalt sett. Jag ska kolla och pruta runt lite och se vem som är intresserad av cash i kombination med snabb affär :) Jag och dottern ska till Mantorp 20-22maj, och vi ska inte åka familjekärra dit ;) |
|
Roffa1 |
Vad du än gör så försök ej pruta över telefon eller via mail. |
| Varför kan man inte pruta på telefon/mail? Har man en bit att åka så är det väl bra om man vet att man kan komma överens om priset så man inte åker i onödan. | |
|
Klart man prutar innan. Ingen mening att åka långväga innan man vet att man det går att få priset till rätt nivå. Jag prutar alltid innan. Däremot så gör jag det med rim och reson och bjuder inte 65% av priset det första jag gör. Även när jag säljer prutar jag på förhand. Men då är jag hård när de väl är på plats. ------- //Lövet |
|
|
Ställer man bara rätt frågor om historik, skick, funktion och utrustning OCH får ärliga/korrekt svar så är det inga problem att pruta över telefon om det är en bit att åka. Prut med "rim och reson" precis som lofgren säger. Jag brukar säga: "om den nu under förutsättning att den är i skick mm som du beskriver" så bjuder jag xxxxxxkr. Ingen som blivit sur av det hittils, inte när jag backat ur affären på plats heller då den inte motsvarat beskrivning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.