AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.629

Hög Förbrukning

Sida 2 av 2
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Blev nyfiken på hur det gick sedan? Vad var det som strulade för er (BaNaN85 & Number_3hree). Hoppas det löste sig till en orimligt låg kostnad!
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Hej

Nja jag har inte kommit under fund med varför den drar mera ännu.. Har bytt till nya 4-spole tändstift, motorolja + filter, luftfilter, växel & bakaxelolja, Länkarmar & krängningshämmarstag.
Har nya dämpare + fjädrar liggandes och planerar även att byta ner mig till 17" fälgar.
Har läcksökt motorummet med startspray & känt på alla rör jag kommit åt för att hitta något hål utan framgång. Avgassystemet misstänker jag dock kan ha en läcka men jag har inte hittat något ännu.

Så detta kvalificerar nog inte under kategorin "låg kostnad". :)
BaNaN85: Men har du läst av dina eventuella felkoder?
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Jodå det har jag gjort för inte så länge sedan. Länk la upp bilder på vad inpa sa, dock fick jag ingen strörre hjälp av någon att tolka dem.

Engine error #52 muffler flap var enda felmedelandet från motorn med eventuellt konstiga värden på engine load & lambda?
Någon kunnig person här kanske kan hjälpa dig tolka dessa felkoder på nytt?

Min amatörtolkning: ;-)
Det här med "Solenoid Valve" låter som något med vanosen, men inte vet jag.

Ena lambdan hade konstiga värden? Kanske är värt att byta den?

Sedan har vi det urklassiska problemet med igensatt vevhusventilation som väl inte ger felkod, kanske också värt att kolla upp?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
"muffler flap", är det spjället i utblåset som ska vara stängt under 3000 varv? Låter ju skumt att den kan sätta felkod?
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
"muffler flap" är den felkod som uppkommer då min kärring får av sig munkavlen. ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Haha! Veckans klubba! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.