|
|
|
|---|---|
| Har en 325a som ja inte hittar felet på spelar ingen roll om ja flyttar tändspolar så har ja kvar att den inte tänder på 3an någon som har ett tips? Mvh Robin | |
|
har du kollat stiftets färg? bytt plats? kompen? spridaren? (får den bränsle) BMW ownz |
|
| Ja stiftet är svart och blöt prövat med och flytta de och byta spole har även prövat me andra spridare me ska kolla kompen. Konstiga är att den reagerar inte om man tar bort tändkabeln på 3an och det tyder ju att den inte tänder och blödraren vid lite högrevarv verkar den tända eller blir man lurad av ljudet. | |
|
Insugsläcka ?? kanske packningen mellan motor och insug vid 3ans cylinder. Ett klassiskt fel på gamla Golfar som inte går på 4ans cylinder, man tror att den inte tänder för stiftet blir blött, problemet är hål i slangen till bromsservot som är ansluten på insugsröret till 4ans cylinder. När man varvar upp har läckan mindre betydelse och och den går på alla cylindrar. |
|
| Får den ens signal från styrboxen på treans cylinder (till tändspolen!)? | |
| Det är nått jag ska kola Isåkare. Hur kollar jag om en den får de? Dawwe? | |
|
Nu har jag kollat kompen är bra tänder på 3 men den går inte där men den har prövat med andra spridare med samma resultat. Nån som har fler tips? Lojvet med bmw |
|
|
prova med startgas vid insuget. jag hade (har) ett skadat kablage som var tejpat och gjorde kortslutning så en cylinder inte tände.. vetifan vad tidigare ägare gjort. tror kablarna brutits och han hade snabblagat. på en bil jag skruvade med var en vakuumslang av som satt på 2:ans insugskanal och den gick inte alls på den. när jag monterade mitt 325 insug på min så fick jag inte tätt till tomgångsregulatorn direkt och den gick inte alls på 1 cyl upp till 2 000rpm eftersom den tjuvade luft.. BMW ownz |
|
|
Ska pröva me att skruva bort insuget och kolla om dej läcker där eller i nån slang under. Är ju så konstigt att den inte går där när det är komp och att tändning funkar och inge skilnad med andra spridare. Va är det för packning till insuget? Lojvet med bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.