AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.751

Vad tycks om denna 530I -03

M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Vad tycker ni om denna 530i
Länk

Lite högt i pris för att vara en -03a
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Fin annons &hyggliga bilder. Förutom läder och M-sport (troligtvis eftermonterat) är den dåligt utrustad.
Minst 30k för dyr.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Marin skriver så är det ingen original M-sport utan eftermonterad front och bakkjol. 167' är för mycket för en 03:a.

___
//Ulf
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
när kom M-paketet? 04-05?
Marin : Vad är det för utrustning du saknar?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

M-paketet kom modellår 2005.

___
//Ulf
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
så sent?Så vill man ha org M-sport så gäller bilar från årsmodell tillverkad 2005-01
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Modellår 2005 började tillverkas 1/9 2004.
Sen halvvägs (1/3 2005) in på modellåret så kom de nya motorerna som för 530i betydde en effekthöjning från 231hk till 258hk samt lägre förbrukning.

___
//Ulf
En politiskt inkorrekt fråga men varför är det så viktigt att M-paketet är monterat från fabrik? Har en bil det eftermonterat så tycks den värderas som en bil utan M-paket, vilket i mina ögon är lite märkligt.

Ifall det är så att man saknar en del annan utrustning som medföljer när köparen väljer M-paket hos återförsäljaren så kan jag förstå att det anses som sämre men är man bara ute efter den externa optiken så har jag svårt att följa resonemanget.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Merparten eftermonterar endast front och bakkjol och kallar det sedan M-paket i annonsen.

Bilen ovan saknar t ex: svart innertak, M-sportratt, M-instegslister och M-fotstöd. Däremot så har den sportstolar, sportchassi och shadowline så det ser inte så illa ut som det gör på en del andra med standardstolar, standardchassi och crome line.

Bilen har även en färg som fanns att välja till M-sportpaketet.

Bilen ovan hade jag personligen värderat några tusen mer än en lika dan med standard front och bakdel.

___
//Ulf
Ok tack Ulf för svaret, det var som jag misstänkte då. Det är ju alltid ett väldigt missbruk av M-paket, M5 optik osv i annonser. Skulle jag uppgradera till en E60 så skulle jag nog värdera ett icke orginalmonterat paket ungefär till det priset det kostar att köpa materialet och en del för lackeringen. Trots att det är monterat efteråt så kostar det trots allt en hel del pengar.

Misstar jag mig eller är inte sidokjolarna olika också på E60 med eller utan M-paket?

Man ser många E39 som endast har M-front monterad och då är misstanken stor att det är stulet, speciellt på touring. Förhoppningsvis är det inte lika stöldbegärligt på E60? Har inte sett någon E60 köra runt i Malmö trakten utan kofångare ännu.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Faktiskt osäker på sidokjolarna...Ska gå ut och kolla sedan på grannens E61 utan M-sportpaket och om dom skiljer sig mot mina. Bilen ovan i annonsen verkar i alla fall ha samma sidokjolar som jag har på min.

På E39 så går det väl väldigt snabbt att demontera M-fronten och utan att man behöver öppna motorhuven. Har sett någon video på Youtube och det tog bara någon minut till de två killarna gick iväg med fronten...Vet inte om det är lika enkelt på E60?

___
//Ulf
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Det är olika sidokjolar på E60/61 med och utan m-sport.

Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.