|
|
|
|---|---|
|
Tänkte både tipsa och fråga lite. Jag har haft min bil på BMW's 6-månaders prova-på försäkring, som är en mycket bra deal. Idag fick jag dock hem ett förslag till förnyelse av försäkring. Denna gäller för en 525i '02 och skulle kosta 7154kr /halvår alltså chockerande 14308kr /år. Jag ringde direkt och bad killen på andra sidan luren räkna om. Och det gjorde han.. förvisso försvann "Stor Bilextra" Men enligt honom så hade jag fel bonus och en del andra saker som inte stämde riktigt. Fick ner beloppet till 9080kr/HELÅR vilket är en gigantiskt skillnad. Jag överväger nu också att tjäna 10% till genom att skaffa en förmånlig hemförsäkring genom BMW som kostar lite drygt 1400kr/år inkl drulle etc.. Detta är för en hyresrätt på 55kvm. ganska förmånligt. Är det någon annan som har tips på billiga försäkringar /försäkringsbolag innan jag bestämmer mig? Berätta era historier... | |
|
Orig.försäkring via BMWCS om du är medlem som kostar 400kr/år,då får du 10% rabatt på förs.+rabatter på service o reservdelar. Sök genom insplanet t.e.x så får du offerter från en massa bolag. |
|
|
Ofta när man får provapåförsäkring så ingår det då att personen under 25 får köra bilen och om man bara förlänger så ligger detta kvar. ___ //Ulf |
|
|
Jo men den summan ensam kan nog inte påverka totalbeloppet så mycket :) hur som :) riku: Tror du jag kan få 20% rabatt med både BMW CS och en hemförsäkring? Det hade ju varit riktigt trevligt |
|
![]() 13.406 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Prisbilden varierar enormt eftersom bilmodellen inte är den mest bidragande faktorn i priset. Det är de mer privata faktorerna som påverkar priset. Därför är det egentligen mest meningsfullt att bara rabbla upp olika försäkringsbolag, och sedan är det bara att ringa runt. Den här tråden (finns ett specifikt Försäkring & Värdering forumdel) listar en hel del försäkringsbolag, här borde du få lite tips på olika bolag du kan ringa runt till Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.