|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 320i e36 -98. När jag släpper av på gasen hörs ett ganska högt ljud från bilen (motorn?) samt så börjar plastdetaljer i bilen skaka. Det är framför allt vid motorbroms det låter och vibrerar. Det är iprincip enbart vid gaspådrag som bilen inte "skakar". Motorbromsa eller rulla med växeln urlagd = vibrationer. Om man håller jämngas så vibrerar det också fast något mindre. Jag har en idé om vad det kan vara med jag vill först höra vad ni tror att detta kan vara. Tacksam för svar // Albin | |
|
Har exakt samma problem, inga vibrationer alls under gaspådrag. Kan det va stödlager/hardyskiva? Dock brukar det väl uppstå vibrationer främst vid gaspådrag om de är dåliga?? Nån som har nån ide va de kan vara? |
|
|
Hej, Jag fick löst problemet. Först bytte jag de två undre motorfästen då jag trodde det var detta som var problemet för de såg dåliga ut. Dock hjälpte det inte, vibrationerna kvarstod. Vibrationerna ökade efter varje månad som gick och tillslut tog jag bilen till en BMW-verkstad där det konstaterade att det var obalans i kardan. Alltså kardan-axeln var skev och behövde bytas ut. Med en ny kardan och allt därtill plus de nya motorfästen försvann vibrationerna och bilen blev riktigt bra. hoppas det löser sig för dig mvh Albin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.