AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
892

Funderingar runt köp, E60

Hej gott folk!

Sitter i banorna att införskaffa min första bil, och det lutar åt en BMW.

Har tittat runt lite, och har fastnat för E60.
För någon dag sen ploppade denna upp:
Länk

Utrustningmässigt känns det helt rätt, M-Paketet gör alltid sitt. Tyvärr så är bilderna lite dåliga, och saknar interiör men har mailat och bett om dessa då jag har en bit att åka.

Den är importerad sent 2010, vilket gör att jag som inte är så insatt är lite skeptisk. Är priset alldels för bra eller kan det mycket väl vara helt OK?

Hade tänkt att besöka en auktoriserad BMW verkstad och hoppas på att dom kan få fram någon info om bil när den rullade i tyskland.

Har ni några andra direkta tips man bör tänka eller ta reda på?
Har kollat på begagnatguiden som finns här på denna sida.

Tack på förhand.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Ser inte ut att vara ett originalmonterat M-paket, svensksålda bilar brukar iaf ha Shadowline.
Sen ser passningen av avgassystemet att vara sådär, allt utifrån bilderna.

Prisbilden är jag osäker på, den verkar dock rätt billig men ifs så står väll inte stora bensinarea så högt längre.

Jag skulle kolla upp allt noggrant innan eventuell affär.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
M-paketet fanns inte på -04:or så det är eftermonterat. Färsk import i kombination med ovanligt lågt miltal manar till eftertanke och undersökning.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Bakljusen är från en LCI, dvs 2007 eller senare. Ihop plock efter krock? Priset var duktigt lågt för det miltalet, så jag tror att nåt inte stämmer....

Skulle kolla ett tag till om jag var dej.

//Lasse
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ljust innertak syns på a-stolparna med, så definitivt eftermonterat utvändigt M. Utblåsen ser ut att sitta snett och har inte de kromade slutrören som brukar sitta där :)
Åk och kela lite med den, den kanske är trevlig trots "felaktigheterna".
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Vet inte om det betyder något, men ägaren av bilen heter inte Mikael heller.
Tackar verkligen för allas input.

Valde att lägga ner denna, dels för det ni säger och att något känns fel. Sen när jag skulle kolla upp historik från BMW med hjälp av en verkstad så fick jag ett pris på att det skulle kosta 1000kr, vilket känns lite väl mycket.

Fick även lite bilder på interiören, och det såg inte helt OK, visst något oskarpa och luddiga bilder men det var tillräckligt för att jag inte skulle åka cirka 30mil enkel resa för att endast kolla.

Tack för all hjälp, får återgå i sökandet!
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Sen har "facelift" bakljusen eyeliner på sig också... Icke original? eftermonterat iaf...

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.