|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag är en glad, nybliven, ägare av en BMW 316i (E36) från '94 som ska få oljebyte på torsdag. :) Eftersom bilen har 17unga år på nacken så är växelspaksknoppen rejält sliten. När jag köpte bilen så fick jag faktiskt limma fast den. Men. I och med att plasten inuti själva knoppen är sprucken så snurrar knoppen ett halvt varv runt sin egen axel hur lätt som helst. Något jag inte uppskattar då det förstör lite av körglädjen med en glappande knopp. Har ni tips på var jag kan få tag på en originalknopp (5-växlad) till min BMW? Tack på förhand! // RockarDockan | |
|
Tror nog att du kan beställa en hos BMW. Annars hämta en begagnad på skroten. MVH... |
|
|
Jag kan sälja en växelspaksknopp då jag bytt min i E36-cabben mot en belyst M-knopp. Finns i Karlskrona men den går att skicka. Maila Patrik.Tornkvist@bigfoot.com så kan jag maila en bild på den. Ska fundera ut ett pris också - kommer i mailet med bilden. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Att beställa direkt från BMW är svindyrt verkar det som... Så jag har meilat Patrik här ovan. Får se om det är den knoppen vi behöver. :) // RockarDockan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.