|
|
|
|---|---|
|
Tyvärr inga bilder men jag undrar vad panelen anser vara snyggast på en E60 med M-sport. 19" orginal M172 eller BBS Le Mans i 19"? Tänker inte köra en av uppsättningarna på vintern så en ska bort. Båda uppsättningarna är i bra skick med bra däck, så på den punkten är det hugget som stucket. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. | |
|
Har du någon bild på bilen med LM fälgarna? // Mvh Andreas |
|
|
Gillar M172 väääldigt mycket och tror nästan dom gör sig bättre än Le Mans. Tror dock inte jag sett någon e60 med Le Mans på. |
|
|
M172 svårt att hitta en snyggare kombination! When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
... har själv 172M så jag är ju part i målet... Det som BBS-fälgarna vinner på är att du inte hittar lika många som har den kombinationen - plus att det är en snygg fälg! ---- BMW CS #6212 |
|
| LM'en är en grym fälg, enda tråkiga är att marknaden floodas av kopior, så även om man själv vet hur feta hjul man har, kanske inte alla andra ser det. Och fälgar är till för att synas ;) | |
| M172 är en av BMWs mest lyckade fälgar på väldigt länge! | |
|
Svårt val...BBS LM är en väldigt snygg fälg och en av ett fåtal icke-original som jag skulle kunna tänka mig på en E60. M172 å andra sidan är en av de snyggaste BMW-originalfälgar som gjorts och som passar E60 som handen i handsken...Var själv väldigt nära att köpa M172 till min E61... BBS borde väl ge en betydligt bättre slant att sälja separat än M172 och den gången du säljer bilen så tror jag inte slutpriset påverkas så mycket om det är BBS eller M172 som sitter på så det ekonomiska valet borde väl vara att behålla M172. ___ //Ulf |
|
|
Det ekonomiska är inte det primära När det gäller bilen. :) Det är bara utseendet som räknas. Det som stör mig med m172 är att de förekommer oftare än lm Och jag vill gärna sticka ut lite. :) Svårt val detta. |
|
|
HerrGP: jag vet att det inte är det ekonomiska som är prio 1 men skadar väl inte att det finns med lite längre ner på listan över + och - när du jämför fälgarna. Vill du sticka ut så är nog LM valet du ska göra. M172 är mer "diskretsnygga"... ___ //Ulf |
|
|
Trevligt lyxproblem! Jag gillar skarpt BBS LM som fälg men tycker den passar bättre på lite mindre och sportigare bilar (3-serien, Z-modellerna osv). Men visst funkar den på e60 också. M172 är en fälg som passar klockrent på e60/61. Ger ett elegant originalstuk som jag personligen gillar. Detta skulle vara mitt val. Men vill man synas och sticka ut lite mer är det nog BBS LM som gäller. |
|
| Enkel: behåll LM! Min favorit bland alla fälgar och håller alltid! M172 är förvisso snygga men inte särskilt ovanliga och sticker heller inte ut på något sätt. Ett litet förbehåll dock, LM kräver ju sin storlek och jag har inte sett 19" LM på en e60. Hade du haft bilder så hade det varit lättare! :) | |
|
Jag har tyvärr inte bilder... Jag hade 20" Hartge Classic 2 på min föregående E60 och det var ett trevligt stuk, trots 285or bak så var det inga problem alls med skrap eller liknande utan bilen klarar den dimensionen perfekt. Dock så blev det lite väl stötigt på våra svenska vägar. Framförallt i Göteborg där vägarna är totalt skräp. Därför vill jag inte ha större fälgar än 19" idag. M172 har en inpresssning som irriterar mig (et32), jag anser att de fälgarna sitter på tok för långt in för att det ska se riktigt bra ut. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
172:an är skitsnygg men måste väl ändå anses som relativt vanlig. BBS LM är inte fullt så vanlig och då allt annat är lika så skulle jag valt BBS. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.