|
|
|
|---|---|
|
Har varit och fyllt på gas 3 ggr på 3 år. 1:a gången höll det ca 6 månader ,andra över sommaren ,och senast förra sommaren höll det knappt en vecka. Någonstans läcker det men de har väldigt svårt att hitta den!! Första sommaren byttes gasen ut till en ersättningsgas och medan gasen stannade kvar fungerade det alldeles utmärkt. Vad jag har hört skall man byta ett antal o-ringar och torkfiltret (korrekt?) iom att den har varit utan gas så pass länge nu skall visst o-ringarna ha torkat. Exakt vad är det för ett filter och o-ringar och vad kostar kalaset. Den nya gasen kostar mig bara 500 spänn. Någon som vet?? DU GAAR ALRI SÄL.... | |
Anton |
Torkfiltret eller torkflaskan som en del kallar den sitter under höger strålkastare.Är inte hundra på detta men jag tror att BMW bara säljer flaskan komplett den kostar 1200-1300kr, hos en ac-firma ett par hundra billigare.O-ringar kostar 25 spänn hos Bmw.Min AC hadde inte funkat på ett halvår,jag bytte bara o ringarna och fyllde på med r-134an nu går den perfekt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.