AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
78.992

Claus Autoparts på Blocket

Sida 2 av 6
Cl
83
Classe840
540ia E39-97
När en tysk grossist gör en beställning hos en fabrik så har grossisten kontroll över att delarna görs enligt spec. Fabriken ska dessutom kontrolleras av TUV och vara ISO-certifierade. Delar som är utanför spec ska kasseras. Jag handlar endast av tysk grossist. Vilken fabrik grossisten använder eller i vilket land de tillverkas har jag ingen aning om.

om man går in på alibaba.com så kan man köpa precis vad som helst från asien till vilka låga priser som helst. Det skulle inte förvåna mig om man köper 1000 länkarmar så får man dem för 10 kr/st. Är grejorna innanför spec - knappast.
Det finns många lycksökare som köper grejor där men blir företaget långvarigt - knappast.

Jag är ingen sån lycksökare. Jag håller på att starta upp ett seriöst företag med delar till vettiga priser. Jag har erkänt innan att mina priser är i lägsta laget men jag vill kalla de för "öppningserbjudande". När hemsidan är färdig och företaget startar på "riktigt" så kommer jag att se över priserna. Detta kommer jag att göra under semestern och till hösten kör jag igång på "riktigt". Jag kommer att ha fler delar, än länkarmar, till fram och bakaxel till tyska bilmärken och till vettiga priser.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Kvalitetssystemet är ingen garanti för att produkten är bra - Bara att det som tillverkas blir enligt spec hela tiden. Vet du skillnaden i spec mellan OEM och din leverantör? Antagligen inte och du lär aldrig få reda på det heller. Därmed inte sagt att OEM är det som är bäst.

Om någon av din delar fallerar inom garantitiden (som är?) - Ersätter du då mig med en ny del + kostnaden för bytet?

Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Naturligtvis får du inte tillbaka pengarna för bytet. Det får du inte om du köper delen på BMW heller.

-------
//Lövet
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Det hade varit ett bra argument om kostnaden för bytet hade ingått i garantin.

/Johan

Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn.
Värst va mycket negativt gnäll det blev runt det här - skit i å köpa då, ingen som tvingar er. Så typiskt svenskt att va misstänkt mot allt som inte är "vanligt"
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Håller med om att tråden har fått en konstig vändning där ngn måste hela tiden försvara sig :)

BMW M-POWER
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Håller med om att det blir väldigt konstigt när man kommer med krav som inte ens BMW lever upp till.

-------
//Lövet
La
20
Lasse1
525 Touring -02
Då får väl jag säga något roligare då. Har nyss fått hem ett framvagns-kit till min E39 från Claus Autoparts. Ser mycket bra ut vad jag kan se. Känner mig helnöjd och ska montera någon helg framöver.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Men Claus, företaget jag köper mina delar ifrån har nästan 700 000 feedbacks, 100% positiva. Sålt delar sen -99. De borde ju rimligtvis betyda att folk är nöjda med deras prylar?

Så jag är inte övertygad än varför jag ska handla från dig när du är 50% dyrare.
Jag försöker inte på något sätt smutskasta någon, men har du argument för din sak gör det ju dig till ett mer potent inköpsställe.
Cl
83
Classe840
540ia E39-97
Jag kan inte uttala mig om detta företag, jag vet inte vad de säljer och var grejorna kommer ifrån. Det finns två svar på din fråga som jag kan komma på just nu. Det första är väl att de har ett bättre avtal med sin leverantör än vad jag har eller så säljer dem skit och du har haft tur med de grejor du köpt men jag har som sagt ingen aning.

Det som jag vet med säkerhet är att jag säljer kvalitets grejor till ett mycket förmånligt pris. Ni som vill handla kvalitetsgrejor till detta låga pris är varmt välkomna till mig.
Typiskt Svensk Jantelag !!
Inte undra på att det är så förbenat svårt att starta en verksamhet i Sverige.

Som någon tidigare skrivit,valet är Ditt om Du vill köpa eller ej,men döm inte heller någon som försöker starta något !

Lycka till med Din verksamhet Classe840 :)
Alltid trevligt när någon ny kommer på marknaden :)
153
Häggman
M3 -04
M635CSI -85
320is Italian Style
hahhaha den svenska avundsjukan visar sig!!
Den tyska firman lär ha större inköpsmängd=lägre priser, Tyska företag beskattas betydligt lägre än sverige=lägre priser, Euron är svag gentemot kronan= lägre pris att importera.

Änsålänge finns här ingen missnöjd kund så jag förstår inte varför idioter klankar på classe840.

Skärp er för fan!!

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag kommer absolut köpa av Classe om jag behöver delar, verkar vara bra grejer !
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Häggman, jag hoppas verkligen inte du kallar mig för idiot?
153
Häggman
M3 -04
M635CSI -85
320is Italian Style
japmax: du har ett argument. Men vissa andra här inne smutskastar utan att ha något att komma med!
Grymt, du får lycka till med dina lilla "revolution"! :-)

Framvagn E39 (V8) 2640 kr
Framvagn E39 1460 kr

Stor prisskillnad. Antar att det är som uppfattat Perre, att det är en hel del skillnader på framvagnen mellan E39 540 (och säkerligen M5) jämfört med övriga E39, åtminstone kraftigare prylar?
Cl
83
Classe840
540ia E39-97
535, 540 och M5 har samma framvagn och har en helt annan uppbyggnad än övriga E39:or. Grejorna är också betydlig grövre och att det tillverkas mindre antal eftermarknadsgrejor till "lyxvarianter" av bilmärkena (gäller inte bara BMW), därav prisskillnaden.
La
20
Lasse1
525 Touring -02
Jaha då sitter framvagnssatsen från Claus på plats. Funkar klockrent efter hjulinställning.
Att rekommendera om man vill spara några slantar.
FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Kommer du att sälja aluminium bärarmar fram till tex, M5 E34 och övriga delar till M5 E34?
Cl
83
Classe840
540ia E39-97
Om jag inte misstar mig så är det bara en av armarna som är i aluminium. Rätta mig om jag har fel. Satsen jag säljer passar även M5 men då får man nöja sig med stål.
Jag har inte sett någon sats helt i aluminium till E34. Håller på att förhandla med en annan leverantör som har lite nyare bilar också tex E60, 61 och X5. De har en sats till E34 där en av armarna är i aluminium. Vi får se vad förhandlingarna leder till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.