|
|
|
|---|---|
|
håller på att montera ett org avgássystem från en 328 på min 325 (vanos) ink grenrör, allt passar som de ska men uttag för lambda skiljer, finns 2 uttag på grenrören. på 325 är det bara en lambda som ska sitta under bilen? min tanke var att plugga hålen i grenrören och göra ett nytt uttag ngn stans under bilen men var? är det skadligt att starta utan lambdan? | |
|
Du har 2 lambdor på din eller? Varför jag frågar är för att jag själv har 4 stycken och har för mig det satt 2 på E 36:an. Du ska placera dem så du har en innan cat och en efter cat för det ska bli rätt. Vart i röret du placerar spelar ingen roll, men bara du har en innan cat och en efter. Själv när jag byggde mitt, så köpte jag 4 muttrar som lambdorna passar att gänga. Gjorde 2 hål innan cat. Svetsade dit muttrarna och skuvade i lambdorna. Efter cat fick jag förlänga kablarna för original räckte inte, men annars samma visa även efter cat. Startar du utan är inte skadligt, men den kommer antagligen gå orent också får du felmeddelande ang lambdorna. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
de är så att den gått med turbo och nu har jag monterat bort allt så den går att bes utan problem (hoppas jag) jag ha bara hittat en lambda?! vid växellådan.. köpte bilen med ett hemmagjort avgassystem så vet inte hur många där var från början.. det är en 325 coupe från -95 |
|
|
Har du bara en? Har för mig att det fanns 2. En innan och en efter cat, men då bör du nog placera den efter cat alla fall, så bör motorn få rätt värden. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
För likaså om du sätter den i grenrör kan den bara ge värde för exempel 1-3:e cylinder eller 4-5:e cylinder. Men du vänta...Det finns uttag i caten för lambda. Sätt den där så bör den ge utslag för allt och rätt till motorn. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.