|
|
|
|---|---|
| Hallå! Undrar vilket som är det mest prisvärda trimchipet till en 320d E-90 2006? | |
|
Tjena B-Z själv kör jag en 320D 2006 med 163hk orig. nu i dag har jag ca 220hk. med Vtech steg 2. Har kör nu i ca 6 månader utan problem vet att folk har kört i flera år utan problem. kolla med Vtech. Både ja och nej till förbrukningen, gassar du på så drar den mer, men kör du lugnt så skall den dra mindre, så det hänger på din körning. Mvh Kevin |
|
|
Hej Kevin undrar om det är stor skillnad mot orginal? Är det det mycket bättre drag eller?? Mvh: B-Z |
|
Verdi |
Det blir som en helt ny bil. Så det är stor skillnad. |
|
Vtech känns som en av de bättre i Sverige på just BMW dieslarna.. ESS funkar ju också, lång historik med märket. Båda får ofta bra reviews från de som kör med dem. Prisvärt är relativt.. På en såpass ny bil som du ska ha ett tag finns det ingen anledning att "snika" och få en lösning som inte funkar perfekt. Ett exempel.. Min gamla E46 320d fick på sig en "gruppköps" dieselbox från Mehrleistung (för 1500SEK) i tyskland för några år sedan (finns tråd om detta i detta forum). Bilen gick bra och effekten var KLART högre än innan! Nackdelen var att bilen ibland svartrök som en gammal dieselmerca, men bara ibland. Efter 6-7 månader så började jag känna att motorn ibland "hostande" till på tomgång.. Efter ytterligare 2 månader var min tomgång obefintlig och bilen svartrök på minsta påslag på gas. Bort med boxen och besök på BMW verkstad för justering av tomgång.. efter en rengöring av EGR och justering av elektronik (kostnad 3000SEK) så var allt frid och fröjd igen. Boxen slog jag sönder med en hammare och spottar efter detta på alla box och "billighets"trim som inte är testade. Summa: ~4500SEK för en bil som efter 7 månader var orginal igen... DET var dyrt. Lärdom: Hade jag åkt till Vtech eller ESS så kanske det kostat några lappar till, men jag tror också att bilen funkat perfekt till dess att jag sålde den. Och jag hade sluppit kasta 4500SEK i sjön. //Anders |
|
|
Just ja.. Jag kanske ska nämna att bilen drog faktiskt runt 8% mindre soppa med trimmet på.. Riktig förbrukning räknar på körda km mot tankade liter, inte färddatorn som får spunk av dieselboxar. //Anders |
|
|
B-Z Det är en stor skillnad på dragen, jag har skit nöjd. nu till somman så blir det resa ner till Europa på 3500km så det skall bli kul me lite mer hästar än org. Så som Amullo säger, glöm trim boxar kör på Vtech, Ja förbrukningen går ner, me ca 2dl. Men det är inget jag tänker på =) Mvh Kevin |
|
|
Är det inte någon som kollat med qvarnis och hans packet med trimchip??? DET verkar vara skit bra. |
|
|
Fråga honom! Snackade med honom förrut om min gamla E46 320d och han är seriös med det han gör. Men för nya E90 skulle jag nog ta vtech steg 1.. 2c //Anders |
|
|
B-Z: Varför promotar du It´s fun hela tiden ? |
|
| Det gör jag inte men jag är jävligt trött på folk som pratar skit om andra ,rena personangreppen det hör faan inte hemma här. | |
| och vart kom personangreppen då? | |
|
Har inte heller sett några personangrepp. OT: Det heter var kom personangreppen, inte vart. Och sedan skitbra, inte skit bra.... ;) |
|
|
Varifrån kommer ifrågasättande om VARFÖR man promotar en leverantör skulle vara en bättre fråga.. Han kanske har egen erfarenhet Han kanske fixat sin bil där. Han kanske känner någon som varit grymt nöjd med itsfun han kanske bara känner att det är värt att kolla på Han kanske bara säger att HÄR finns en leveranttör som verkar vara billlig! Men just när man promotar qvarnis så verkar det vara j*vligt känsligt här på forat. Själv har jag ingen aning,, men efter att ha snackat med Jocke ett antal gånger så verkar han vara en trevlig kille som kan mer än genomsnittet och som har kunder som är nöjda. 2c från mig //Anders |
|
| Tack för det svaret äntligen än som fattar vad det rör sej om. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.