AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.614

530i M-Sport (E60)

Hej!

Sitter i tankarna att införskaffa min första bil, och det hela har fallit på BMW.
Har tittat runt lite på 530 alt. 525, och hittat några intressanta men tänkte kolla med er vad man cirka bör betala för dessa.

Hittade denna på Blocket:
Länk

Och även denna:
Länk

Den sist nämnda är jag något osäker på då den har rullat några tusen mil jämfört med andra som finns ut, men kanske inget att oroa sig för?

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det positiva med bil nr. 2 är ju att den har komfort-stolarna.
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Jag skulle satsa på bil nummer 1 alla dagar i veckan, anledning den nya motorn med 258 hk, mindre förbrukning och mycket piggare än 231 hk som är bil nummer två.
När det gäller miltalen så är 18000 inga problem för e60 så länge den är välserverad och omhändertagen.

Men jag skulle tom kunna säga att bil ett är billig för dem pengarna.

AlanO
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Håller med om att den nyare motorn är att föredra.
Dock så hade inte jag personligen lagt så mycket pengar på en E60 utan komfort-stolar.
Tackar för er input.
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för någon av ovanstående bilar?
Nu vet jag att skick och liknande är svårt att bedöma på bilder, men cirkus.

Dessutom, om man jämför 3-Serien med 5-Serien, vilken är att föredra kostnadsmässigt?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag hade nog också valt bil nr 1 trots att jag älskar komfortstolarna. Inte ett helt enkelt val då bil nr 2 förutom komfortstolarna även har lite annat som bil ne 1 saknar men bil nr 1 är trots alt två år nyare och har rullat betydligt mindre. Tycker båda bilarna är rimligt prissatta och med lite sedvanligt prut så bör det väl hamnar på helt ok priser. Detta är ju under förutsättning att bilarna är i normalskick.

Jämför du likvärdigt utrustade bilar med samma motor ur 3-serien respektive 5-serien så är ofta 5-serien något billigare i inköp men är väl sedan något dyrare i drift. Så var det även för E39 vs E46. Vilken man väljer är mer en smaksak än kostnadsrelaterat.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.